marți, 16 august 2016

Weekend drăguţ cu trafic de rahat şi lipsă parcări

Am avut un weekend prelungit, foarte drăguţ şi plin de surprize plăcute şi mai puţin plăcute.
Dragoş Balea glumea zilele trecute:
"Românii sunt singurul popor din lume care vine din concediu mai obosit decât pleacă!"
Din câteva puncte de vedere omul are dreptate.
Joi dimineaţa în jurul orei 9,30 am plecat din Craiova spre Râşnov.
Distanţa Craiova-Bals, adică vreo 28 de kilometri i-am făcut într-o oră şi treizeci de minute.
Asta s-a întâmplat în condiţii de circulaţie pe timp de vară cu soare, carosabil uscat şi vizibilitate foarte bună.
Nu am găsit nicio explicaţie în afară intensităţii traficului care nu era foarte mare, adică nu era accident, nu erau lucrări la drum iar la intrarea în oraş câţiva poliţişti se chinuiau să dirijeze circulaţia.
Astfel am reuşit performanţa să ajung în vreo şase ore la destinaţie, deci cei 240 de kilometri i-am făcut cu o medie orară de 40km/h.
Asta în condiţiile în care toată coloana mergea cu ce viteză maximă se putea circula în localităţi sau în afara acestora. Am zis cât se putea nu cu cât era legal!



Ieri de la Râşnov până la castelul Bran, pe o distanţă de vreo 13 kilometri am mers bară la bară şi am făcut o oră şi jumătate, adică ceva mai puţin decât estimase un domn din Argeş aflat într-un Logan în spatele meu.
Atunci când nu mergeam, mai coboram din maşini şi legam prietenii noi.
Asta în condiţii de circulaţie pe timp de vară foarte bune.
La castel vreo 6 poliţişti dirijau circulaţia.
Am reuşit să dobor recordul Craiova-Bals realizat joi.

Între Piteşti şi Câmpulung sunt lucrări şi semafoare care nu sunt temporizate corespunzător curenţilor de trafic pe direcţii.
În weekendurile prelungite, cânt tot romanul pleacă la mare sau la munte se blochează România cu drumurile ei naţionale cu tot şi cei câţiva kilometri de autostrăzi şi toată lumea la emisiunile de ştiri dă sfaturi.
Ca să folosim traseul cutare, să o luăm prin varianta cutare etc.
Nimeni nu spune că trebuie să facem drumuri sau autostrăzi şi să modernizăm actualele drumuri.
Şi nimeni nu spune că ai şansa să realizezi o medie orară de 40 de km/h numai dacă devii un potenţial contravenient.

Altfel pleci azi şi ajungi peste o săptămână şi asta dacă nu adormi la volan circulând cu viteza melcului.
Sunt porţiuni de drum de câţiva kilometri, pe care dacă mergi pe jos sau cu bicicleta ajungi mai repede.
Eu ajung la serviciu mai repede pe jos, decât cu maşina.
În fiecare weekend şi asta de ani buni, drumul spre mare şi DN 1 se blochează la ordinea zilei şi nimeni nu face nimic să îmbunătăţească lucrurile.
Cineva îşi bate joc sistematic de toţi românii şi turiştii străini care călătoresc cu mijloacele auto.
De parcă ar vrea să-i facă să renunţe la petrecerea uni concediu plăcut în România.

În Braşov parcările sunt cu plată, există aparate de taxat care emit o chitanţă ce se pune la vedere sub parbriz.
Dacă din întâmplare găseşti un loc de parcare liber începe distracţia cu plata parcării.
Costă 1,5 lei oră însă există o problemă, aparatele funcţionează numai cu fise de 50 de bani.
Adică eu trebuia să am la mine fise de 50 de bani, în funcţie de câte ore trebuia să stau acolo.
Am stat 3 ore aşa că trebuia să am la mine 9 fise, am stat vreo jumătate de oră să caut fise la magazinele din zonă şi cumpărătorii din acestea.
Unii hateri ar putea spune:"poţi da sms", sigur poţi însă este mult mai scump adică 0,46 euro fără TVA pentru o oră şi 2,6 euro fără TVA pentru o zi.

La Râşnov în zona Dino Park şi Cetate este o mare problemă cu parcarea, nefiind locuri suficiente astfel încât toţi turiştii parchează pe marginea drumului, îngreunând circulaţia spre şi dinspre Poiana Braşov.
Aşa că stimabililor dacă mergeţi la Braşov sau Râşnov, luaţi-vă o marjă de două ore pe care le puteţi pierde inutil pe drum şi fise de 50 de bani la voi, iar în Râşnov dacă doriţi să vizitaţi Cetatea, lăsaţi maşina în oraş şi deplasaţi-vă un km pe jos.
Welcome to România!


Niciun comentariu: