marți, 7 iunie 2016

La psihiatru, la psiholog sau la preot?

Cred ca am racit.
M-am trezit cu nasul infundat si ma doare spatele.
Ieri m-a prins o ploaie torentiala, in drum spre casa.
Azi noapte a plouat, astazi a plouat din nou.
Nu-mi place vremea asta ploioasa, mai bate si vantul, este destul de rece afara pentru o zi de iunie.
Cand eram copil, in luna iunie mergeam la strand, pana acum nu am auzit sa se fi deschis vreun strand in aer liber, in Craiova.
Asta este o vreme nemaipomenita pentru Sara, care nu suporta caldurile.
S-a tavalit prin iarba uda, a adunat in blana ei lunga numai nisip si noroi, este un mic porc.
Cainele-meu-porc.
Mai si pute si a caine plouat, trebuie sa-i fac o baie, dar degeaba ii fac baie, daca a doua zi o ia de la capat, cu tavalitul in noroi.
A aparut nea Dacian, aduna gunoaiele din fata blocului intr-o galeata.
"Buna dimineata nea Daciene!Ai votat?"
"Buna dimineata, da am votat.Nu prea s-a inghesuit lumea la vot!"
"Asa este, cand am votat eu, nu votase nimeni de pe tabelul pe care eram trecut eu!"
Intr-o seara de noiembrie, acum cativa  ani,  nea Dacian a adus la el in casa doua tipe, mult mai tinere decat el.
Le luase de la pod de la Electroputere.
Nea Dacian este vaduv.
Omul le-a dat sa bea vin natural , zaibar, si cred ca s-au cam pilit, si el si mai ales tipele.
Tipele s-au dezbracat in pielea goala si dansau goale din buric, prin sufrageria lui nea Dacian.


Nea Dacian ca sa nu se lase mai prejos, dansa si el in chiloti.
Le pusese muzica greceasca, duduiau boxele ca la nunta.
Puteam dansa si eu in apartament, de tare si clar ce se auzea muzica.
Niste copii haiosi plimbadu-se pe langa bloc, au vazut dansurile lui nea Dacian si ale fetelor si au inceput sa strige la el din fata blocului:
" Dezbraca-te, sa vedem cum o are unul batran ca tine!Dezbraca-te, sa vedem cum o are unul batran ca tine!"
Nea Dacian a iesit la ei, in chiloti si a vrut sa-i prinda, alerga ca bezmeticul dupa ei pe langa bloc
Alti copii de la balcoane filmau cu camerele web si telefoanele mobile.
Cand sa intre inapoi in bloc, nea Dacian nu a mai putut, nu avea cheia de la interfon.
A sunat, dar tipele lui dansau in continuare, cu muzica la maxim, nu auzeau soneria de la interfon.
A spart geamul de la usa blocului si a intrat inapoi in casa.
Am avut show fara bilet de intrare, saracul nea Dacian!
Nea Dacian a racit dupa faza asta, l-au internat in spital si l-au tratat la plamani si la cap.
Mai ales la cap!


O vreme a luat pastilele cu vin, pana s-a prins familia...
Daca mergi la medic cand trebuie, te poti face bine!
Ai sanse foarte mari, se pare, in special daca ai probleme mintale.
Toata lumea ar trebui sa mearga la un moment dat, sa se caute la mansarda.
M-am cautat si eu, cineva a zis ca nu m-am cautat bine.
O cunostinta imi zice intr-o zi:
"Ar trebui sa te cauti, ai o privire cam ciudata!"
Imi recomanda pe cineva, merg la doctorita mea de familie, ii cer o trimitere la psihopupu...se uita ciudat la mine.
"La ce va trebuie?"
"Mi-a zis o amica sa ma caut , ca ma uit ciudat!"
"Toti ne uitam ciudat uneori, asta nu inseamna ca avem ceva la cap!Ve uitati ciudat la ea?"
"Nu, in general ma uit ciudat la prosti, nespalati, badarani, mincinosi, prefacuti, pupincuristi..."
Iau trimiterea, ma programasem deja, ma prezint la medic.


O tipa frumoasa foc, mai plinuta...
Necasatorita.Vazand-o mi-am dat seama ca suntem vecini de cvartal de blocuri.
"De ce ati venit la mine?"
"Pentru ca lumea zice ca ma uit ciudat."
"Da?Si ce daca?Si eu ma uit ciudat!Toti facem asta la un moment dat."
Incepe un tir de intrebari:"Dormiti bine?Cand ...?De ce...?Cu cine...?V-ar placea...?"
Ma pune sa desenez, pomi, oameni....
"Nu aveti nimic grav...ati trecut prin stres o lunga perioada de timp, dar sunteti foarte adaptabil si rezistent."
"Imi dati scris?Poate nu ma crede amica noastra comuna."
Rade, ii sta bine cand rade, este bine daca doctorii de nebuni mai pot rade, cand vad numai suferinta in jurul lor.
"Nu am nimic grav, am fost la medic, a spus ca sunt in regula!"
"Esti pe dracu'! Ai manipulat fata si i-ai inoculat subliminal ideile tale!", zice amica mea furioasa.
Radem, glumim, dar este clar ca daca majoritatea oamenilor si ar face controale la mansarda, din cand in cand, lucrurile ar merge intr-o directie mult mai buna.
De asemenea sunt meserii sau posturi, care ar trebui ocupate, numai de catre oameni intregi la minte.
Cu psihologul este ca si cu preotul, trebuie sa iti inspire incredere, nu poti merge la cineva sa iti povestesti viata, trairile, necazurile, bucuriile daca nu iti prezinta incredere, nu are chemare pentru asa ceva, har in cazul preotilor.


Eu cred ca in meseria asta exemplul personal este foarte important.
Am cunoscut intamplator, cateva femei psiholog, nu mi s a parut ca au facut in primul rand ordine in viata lor, ca sa poate face si in a altora.
La fel multi preoti, dau sfaturi altora, cu ceea ce nu fac ei in viata de zi cu zi.
Ce alegem,daca situatia impune acest lucru?Psihologul?Psihiatrul?Preotul?Cum trebuie sa fie acestia?Pe ce criterii ii alegem?







Niciun comentariu: