duminică, 5 iunie 2016

Despre alcool, dans, refuz, leading, nebunie si toxicitate.

Este vineri seara.
Am intalnire cu Clement la ora  ora 8 seara  , are chef de distractie.
I-a iesit o afacere buna, ma invita la o bere.
Ne intalnim in Centrul Vechi, este cu doua tipe la o masa rotunda, la o terasa.
Nu retin niciodata numele de baruri si terase. 
Clement este imbracat in blugi, un tricou de rocker cu Iron Maiden iar in picioare are niste adidasi roz cu sireturi vernil.


"Salut!Ce-i  cu adidasii astia de poponar in picioarele tale?"
"I-am primit cadou de la Bianca, ea este Bianca iar ea este Suzana!" ,imi prezinta insotitoarele.
Dau mana cu ele si ma asez la masa, in fata lui Clement."
"Am comandat si pentru tine, pizza si bere, vrei altceva?"
"Nu , este in regula!"
Bianca, imi pare cunoscuta, cred ca lucreaza la CecBank, sigur i-am dus mai demult niste acte cand am  luat un credit de la ei.
Nu cred ca are 30 de ani, poarta niste pantofi cu toc negri, o fusta din imitatie de piele si o bluza transparenta de culoare neagra.
Este frumoasa si bine facuta, machiata discret la conturul ochilor si data cu ruj  de buze.
Are niste maini ingrijite cu degete lungi, unghiile date cu o oja inchisa la culoare.
Poarta doua inele cu cap de mort si la gat are in lant gros la capatul caruia atarna un schelet stilizat.
Are bratari pe ambele incheieturi, cand misca mainile zornaie ca un clopotel.
As putea sa-i fiu tata, imi vine sa o intreb:
"Ce ai tata de umbli asa imbracata in negru, fata tanara si frumoasa?Cand o sa fii baba te vei imbraca in roz?"
Nu o intreb, ii zambesc, imi intoarce zambetul.Este draguta si amabila.
Suzana, este in mod sigur cam de aceeasi varsta cu Bianca, insa pare mai matura deoarece este mai solida.
Nu grasa, solida, inalta si lata in umeri, are pieptul mare, fundul bombat si imens, in schimb are talia foarte subtire, in contrast cu umerii lati si fundul mare.
Este foarte fruimoasa, are parul negru lucios, o piele alba, niste buze rosii senzuale si doi ochi verzi mari.
Are genele lungi si cand clipeste, imi aminteste de papusile alea facute la Arad, care inchideau ochii si ziceau MAMA.
Este imbracata in negru, blugi negri, tricou negru pe care scrie in limba engleza :We don't need no education!
Poarta niste bratari din piele, cu capse, unele mai late altele mai inguste.
Sper ca nu m-a chemat aici ca sa ma cupleze cumva cu Suzana-Solida. 
Fetele beau gin, simplu fara apa tonica.
"Nu este cam cald pentru gin?"
"Nu, suntem obisnuite!",rad amandou de intrebarea mea.
Le spun un banc vechi, rasuflat, rad amandoua in hohote, se uita toata lumea la noi.
Fetele astea au simtul umorului, incep sa imi placa.
Clement se saruta pe gura cu Bianca, pare indragostit de ea.
Pentru el, indragosteala e un lucru foarte simplu, a mai fost indragostit de cateva sute de ori, de cand ne cunoastem noi doi.
O intreb pe Suzana:
"Esti din Craiova?"
"Da, locuiesc in Brazda.", isi prezinta CV-ul.
Eu nu-mi prezint nimic, sigur mi l-a prezentat Clement.
La o masa vecina se aseaza Ortansa.
Ortansa este data cu o tona de fond de ten pe fata.S-a vopsit in cap, rosu curvet.
Nu este singura, este impreuna cu Milena.
Ne salutam rece din cap.Clement nu le-a observat.
Ambele sunt imbracate in negru.
Isi aprind cate o tigara si se uita ca tarancile la noi.
Ma rog, la masa noastra.Mai mult la Clement si la Bianca.
Clement o placea mai demult,  pe Ortansa, se intalnisera intamplator, in bar la Vali.
Au dansat de cateva ori amandoi, chiar daca nu se pricepeau foarte bine, le statea bine impreuna.
Cand Clement a invitat-o la un spectacol la teatru, la Dupa amiaza de dupa...,parca,  Ortansa, a inceput cu mizeriile:
"Stii, nu am timp de asa ceva, am multa treaba, trebuie sa gatesc, sa spal, sa calc si alaptez copii, sa-i sterg la cur  ...tra la la si iar asa....,si mi-e teama, daca ma vede cineva cu tine?Eu nu ies cu barbati nicaieri, nu ma pot expune, asa cu oricine, oriunde, oricand!
Lui Clement, i-a venit instantaneu sa vomite.A vomitat.
A mers la teatru cu Mirela, secretara lui de la firma.Cand a iesit  de la teatru, Ortansa se plimba prin fata fantanii muzicale cu Milena.
"Ai sters copiii la cur?Ai gatit, spalat, calcat?"
"Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, m-a rugat Milena sa ies cu ea, prin centru!"
Mai auzise o poveste ca  asta la mine, despre Carnatareasa-Caltabosista, ca am uitat cum o cheama.
O cunoscusem de la o colega de servici.
Am invitat-o intr-o zi de luni la teatru, la Hotel Baltimore, piesa  se juca joia, cu cateva zile  inainte de Craciun, acum cativa ani.
Era ceva foarte interesant, o avampremiera cu public, nu mai facusera astia asa ceva la teatru in Craiova.
Vorbea cu mine, mieunat-pisicindu-se:
"Nu stiiiiuuuuu ce sa ziiiic, m-ai luuuuat prin surprindereeeeee, eu vreauuuuu sa faaaac carnaaaati si caltaboooosi, ca vine Craciunuuuuul!Miauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!Si eu nu am mai fooooost la teatruuuuu de ani buuuuni, nu stiuuuu in ce sa ma imbraaaaac!Miorlauuuuuuuuuuu!Si daaaaaacaaaaaa viiiiiiin la teeeeaaatruuuu si miiiiroooos a usturoooooiiiii iaaaar nuuuu esteeee biiiineeee!Miauuuuuuuu!"
"Da dar, piesa e doar atunci, carnati poti face si azi si maine si poimaine!"
"Ai dreptate, dar eu asa mi am planificat. Poate cu alta ocazie, nu te refuz!"
Cum nu le poti refuza unor persoane, placerea facutului carnatilor, a caltabosilor, a gatitului, spalatului sau calcatului, este bine sa inchei conversatia cu genul acesta de persoane. Si pe cat posibil, cat mai rapid.
Din experienta mea genul acesta de persoane nu iti imbogatesc si nici nu iti infrumuseteaza viata, mai mult ti-o incurca.
Cu cat stai mai departe de ele, cu atat vei fi mai fericit.
De preferat, atunci cand nu ai incotro,  contactele cu aceste persoane trebuie sa fie cat mai rare si cat mai scurte, un buna ziua este suficient, si acela cat mai rar .
Si daca poti repet, stai cat mai departe de ele cu putinta!
Nu poti face asta cu unele rude sau colegi de serviciu insa cu persoane care nu inseamna nimic , este chiar recomandat.Este frumos si nobil sa iti iubesti aproapele, dar iubirea trebuie sa fie reciproca.
Nu trebuie sa fii prieten cu toata lumea, pana la urma!
Iar modul acesta de a te scuza,  este toxic si obositor.
Si jignesc inteligenta interlocutorului, implicit pe acesta.
Cum ar fi sunat sa zica :
"Vai, nu am mai fost la teatru de trei ani, ma bucur ca te-ai gandit la mine sa ma inviti, joi chiar nu pot merge, insa pot joia urmatoare, raman datoare si promit ca ma tin de cuvant.Fac eu cinste!"
Poti comenta ceva?Asta daca vrea sa mearga.
Daca nu vrea nimic, o persoana poate spune:
"Nu ies cu tine la teatru , pentru ca iubitul meu s-ar supara, sa afle ca am iesit cu tine!"
sau
"Nu ies cu tine la teatru , pentru ca esti prost si urat!"
sau
"Nu ies cu tine la teatru , pentru ca nu vreau, nu-mi place teatrul, nu-mi place frumosul, nu-mi place sa ma simt bine, sunt un robot prost,un mutant-zombie defect, incalecat de o rutina de cacat din care nu pot iesi !Ador sa stau in casa sa privesc la telenovele!Am 3 pisici care dorm cu mine in pat si nu vreau sa le las singure! "
Ai ce comenta?Nu prea!
S-a intunecat si parca s-a mai racorit.Un tantar adormit, ma bazaie pe la urechea dreapta.
Centrul este plin de mancatori de covrigi.Si de inghetata.
Toti cei cu care ne intalnim, mananca sau beau ceva.
Un tigan barbos cerseste langa covrigarie.
Bianca pare pilita.
I s-au micsorat ochii.
Suzana are chef de dans.
"Ce facem , ne caram de aici?"
"Da, hai pe la Vali!", spune Clement
Ajungem repede, cu masina lui Clement,il gasim pe  Vali este la terasa cu doi tipi, beau Jack Daniels.Ne invita si pe noi, eu refuz, nu ma omor cu tariile, fac o gluma de clasa a-8-a.:
"Nu am mai baut Jack Daniels din clasa a -7-a, cand m-am lasat de baut tarii!"
Primesc replica de la ei:"Ai fost precoce, noi in clasa a-7-a ne-am apucat!"
"Sa aveti pofta!", le urez.
Bianca bea pe furis un pahar de Jack.
Intram in bar, muzica buna, nu ai loc unde sa arunci un ac, este foarte cald, cam toti tipii vin la ei cu tricouri de schimb.
Nu mai sunt mese libere, dansam si noi cu fetele.Sau incercam.
Bianca s-a atarnat de gatului lui Clement.A ajuns-o bautura.Asa patesti daca bei tarii, cand este cald.
Suzana ma tine de umeri, eu i-am cuprins talia.
Facem cativa pasi pe All Of Me, Suzana ma calca, isi cere scuze
.Nu are nicio legatura cu dansul, este in contratimp, ii calca pe cei care danseaza in spatele ei, ma impiedic de piciorul ei drept, ma opresc cu capul in Clement care o sustine pe Bianca.
Clement icneste.L-am lovit in capul pieptului si l-am lasat fara aer.Abandonez.Iau o  pauza.


La o masa este gasca de tangonauti.Roby pune o melodie de milonga.


Tangonautii se ridica, salseros se uita cam urat la ei.
Ma invita la dans o fata tanara.
Se descurca foarte bine, finalizam dansul cu un bilant de tre impiedicari si doua intentii de cadere.
Incerc sa facem un ocho, nu ne iese, o conduc sa faca un gancho, nu il face.La final imi zice:
"Stii, eu fac ce figuri vreau!" 
"Da dar eu conduc dansul, in orice dans pereche cei doi trebuie sa arate ca si cum ar fi unul singur!Daca faci ce figuri vrei du-te si danseaza singura intr-o discoteca!"
Merge la masa bombanind, nu i-am retinut nici figura si nici numele...
Clement si Bianca au disparut.
O intreb pe Suzana unde sunt, imi spune ca au plecat pentru ca i s-a facut rau Biancai de la caldura.
Imi schimb tricoul, ies un pic la aer, dau nas in nas cu Ortansa si cu Milena.
"Ce faceti frumoaselor?Gata plimbarea?"
"Gata, gata!"
Cobor, o gasesc pe Suzana intr-un colt cu un pahar de gin in mana.Roby pune o melodie tare.
"Dansezi?", ma invita la dans Suzana.
"Sigur!"


Trag de ea ca de un sac, ati smuls vreodata buturugi?Ati mutat vreodata copaci?Ati carat saci de cartofi?Ati ridicat vreodata saci de azotat?
Ii fac semn sa mearga spre stanga, se duce in dreapta, ma loveste cu cotul mainii drepte in nas.
In ochi imi apar lacrimi.Are vointa, dansam in continuare.
Ma rog....este un fel de Sumo pe pasi de bachata.
Ma loveste cu piciorul drept in fluierul piciorului stang.Imi da vreo doua coate in ficat.
Imi vine sa o pocnesc.La final imi trage una cu genunchiul ei stang in rotula piciorului meu drept.Asa de final!
"Hei!", ii zic," Aici nu suntem la full contact!"
"Mama ce distractieeeeeeeeeeeeee!"
"Clement, futu'te'n cap de bou, unde ai gasit caricatura asta?M-a umplut de vanatai!"
O anunt ca vreau sa plec, merg la baie, o rog sa ma astepte.
Cand ies din baie nu o mai gasesc.'
Calea Bucuresti este pustie, chem un taxi la telefon.Pe langa mine trec doi negri cu o negresa.
Vorbesc in limba franceza.Un caine maidanez,  urias, incearca sa isi prinda coada invartindu-se.
Vine taxiul, in cateva minute ajung acasa.
Fac un dus, deschid tv, este tarziu, trecut de miezul noptii, astazi vom merge la vot.
Adorm greu, ma dor costele, nasul , picioarele.
Ma trezeste un gugustiuc.
Deschid calculatoorul.
Pe facebook, gasesc un mesaj si o cerere de prietenie :
Buna dimineata!M-am simtit minunat cu tine aseara!Mi-a facut o placere deosebita sa dansez cu tine!Vrei sa iesim deseara undeva impreuna, sa o facem mai lata ca aseara?Semneaza: Suzana, care te-a visat frumos.
Ii resping cerera de prietenie, ii scriu ca sunt foarte ocupat anul acesta si nu pot sa ma intalnesc cu ea si o rog sa ma uite.II blochez id-ul.
Il sun pe Clement, ii spun sec:
"Boule!", si inchid telefonul.
Merg la bucatarie si imi incalzesc o cana cu lapte.
La biserica din cartier a inceput Sfanta Liturghie, se aud credinciosii cantand.
Trebuie sa merg la vot!















Niciun comentariu: