marți, 28 iunie 2016

La cinema.Disparitia unui mare actor.

In Barlad existau numai doua cinematografe, Cinematograful Victoria, in centru pe malul Cacainei si Cinema Barladul, pe strada Republicii, dincolo de Biblioteca, spre Fabrica de Confectii.

Uneori se mai rulau filme si la Casa de Cultura a Sindicatelor.

La scoala ni se dadeau obligatoriu bilete la film cu un leu bucata.

Un leu avea o valoare imensa, un leu era o gogoasa, un leu o inghetata, un leu o vata pe bat sau un pahar de suc.

Cu un leu mergeai de doua ori cu autobuzul sau iti cumparai in recreatia mare un sfert de paine, si mai ramaneai si cu bani.

Filmul era una din principalele distractii ale copiilor si nu numai.

Era singurul loc unde vedeai filmele color.

Filmele care rulau la cinematograf nu se difuzau la tv.

Televiziunea avea program redus, cu mici exceptii, majortatea emisiunilor tv erau neinteresante pentru noi.

Cand rula cate un film indian, coada la bilete era pe scarile cinematografului.

Am vazut Vandana, O floare si doi gradinari sau Prietenii mei elefantii, de nenumarate ori.
In sala de cinematograf, toata lumea plangea.

Erai smecher daca mancai seminte si scuipai cojile pe jos.

Daca fluierai cand se rupea filmul de celuloid, sau se lua curentul, erai smecherul orasului, iti crestea ratingul de cateva ori, te salutau si invidiau toti mucosii.

La adapostul intunericului sarutam si mangaiam fetele.

Astazi, am aflat ca a mai disparut dintre noi, un vis, un mare actor, o figura care ne-a marcat copilaria, un actor pentru care am stat la cozi imense, la cinematograf si m-am imbulzit de multe ori, ca sa il vad pe marele ecran.

Actorul BUD SPENCER, s-a stins din viata la varsta de 86 de ani.











Actorul napolitan, a fost un mare inotator, participand la olimpiadele de la Helsinki si Melbourne, pilot profesionist de avion si elicopter.

I-am vazut aproape toate filmele si l-am simpatizat enorm.


Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Niciun comentariu: