vineri, 6 noiembrie 2020

Scrisoare de rămas bun

,,Vã salut,
Mã numesc Florian Pitiş si vã anunt cã am cancer la prostatã.Am 63 de ani, sunt director la un radio şi de curând cea mai mare bucurie pe care am avut-o in viaţa mea a fost concertul Roling Stones…Doctorii m-au avertizat ca sunt prea slãbit,cã poate o sa agravez ce a mai rãmas din boala mea participând la concert. 
Viata mea a fost extraordinar de frumoasã…Am fost rebelul cu plete in vânt..am trãit viata, intens ca pe o minune şi nu imi pare rãu de nimic din ceea ce am facut..Aş vrea sã vã aduceti aminte de mine…si tind sã cred cã pentru voi am insemnat ceva..sã fredonãm impreunã:Hei tramvai …si tras de cai…hei joben cum veneai la Mon Jarden …Ce tânar eram atunci si plin de viatã….Cum am primit vestea ? 
Ei bine dragilor rãu….Existã un moment in viata când fiecare trebuie sa isi ia rãmas bun…toti veti fi in locul meu cândva…Chiar tu care citeşti aceste rânduri cândva va trebui sa iţi infrunti propria moarte….Pe de-o parte mã inspãimântã...cum ar fi sã nu mai fiu cu voi cei care ati tinut la mine sã nu vã mai vad 100 de ani…1000 de ani…1 miliard de ani…o eternitate.. ….o veşnicie..un infinit ..un neant….Eu Florian Pitiş nu voi mai fi….Copiii voştri poate nu vor apuca sã asculte Pasarea Colibri….. .nu vor apuca sã  vada emisiunile la Teleenciclopedia titrate de mine…incet incet voi fi uitat de toti…sau sper eu ,nu chiar toti….Ce mesaj sa vã transmit acum?
Nu ştiu dragilor…trãiesc intr-un vis rau….si mã gândesc ca toate astea nu mi se intamplã mie….marea trecere spre neant….spre nefiinta…Trebuie sa am curaj….o singura data in viata treci intr-o alta etapa….As vrea sa va spun…sa va iubiti mai mult…sa pretuiti fiecare clipã ca si cum ar fi ultima…Eu vã iubesc pe toti si se pare ca EL mã va chema in ceruri…Imi pare rãu ca nu am realizat tot ceea ce imi doream ..imi pare rãu cã am lãsat atâtea lucruri neimplinite. …..Dar nu…NU imi pare rãu de viata ce am trait…Iti multumesc Dumnezeule pentru viata ce mi-ai hãrãzit,pentru iubirea ce mi-ai dãruit..imi pare rãu cã mã chemi aşa curând la tine…vroiam sa fac mai multe Doamne …vroiam sa fac mai multe….Neantul mã cheamã si mã inspãimânta in acelaşi timp..eu sã nu mai fiu …EU ? Sã nu mai exist ,sã dispar pur si simplu in bezna uitãrii ? Ce inseamna Doamne sã nu mai fiu !?! Mã pui la grea incercare… ultima din viata mea….Dumnezeule ,mã ia o frica mare …oare existi ?? Doamne ,nu mã lãsa in bezna nefiintei… eu vreau ca sa mai fiu..te rog…..Nu vreau sã fiu doar o cruce intr-un cimitir….. .”

Scrisoare de rãmas bun - Florian Pitiş 1943 -2007

      ,,Ţine minte,sfârşitul nu- i aici."

Niciun comentariu: