vineri, 10 iunie 2016

In Delta-Drumul

Mi-am luat doua zile de concediu.
Plec in Delta, am intalnire cu colegii de facultate.
Arabu s-a ocupat de organizare, ne-a anuntat acum cateva saptamani, despre intalnire, pret, loc, perioada.
Omul se pricepe, are o agentie de turism, Edelweiss Travel, destul de cunoscuta.
Am fost o singura data in Delta Dunarii, in 2007, cu masina personala,  la Dunavatu de Jos si cu vaporul la Sulina, intr-un circuit.
Nucleul de baza al grupului, adica cei care participa de obicei la intalniri va fi prezent.
Sunt momente frumoase, care nu trebuie ratate, am fost o promotie unita, cu colegi de valoare, care s-au realizat in viata. 
Tinem legatura permanent, ne face placere deosebita sa discutam si sa ne ajutam oricand.
Ma trezesc cu noaptea in cap, la ora 5.30, mai verific bagajul, mananc ceva, plec spre gara pe jos, cu geanta pe umar, strada e cam pustie la ora 6.45.
Peste o ora va incepe nebunia, la ora asta Ileana Cosanzeaza doarme, iar Mugurel probabil o viseaza pe blonda lui.
Pe peronul garii sunt cateva persoane, trenul are 15 minute intarziere.


In Romania este o intarziere mica, infrastructura caii ferate este la pamant, s-a degradat ireversibil si iremediabil,  de la an la an aceleasi distante de circulatie de parcurs in intervale de timp tot mai mari.
Niciun guvern roman, din ultimii 25 de ani, nu a tratat transportul pe calea ferata ca pe o prioritate.
O fata tanara, in jur de 20 de ani se plimba pe peron, in zona mea, fumand.
Desi nu arata a femeie fatala, fumeaza afectat, ca o diva.
Este imbracata cu niste pantaloni albi, are un poncho maro si tenesi negri in picioare.
Sufla fumul spre mine, imi strica karma:
"Stati'ar fumul ala in plamanii tai mici, negri si afumati!Ïnecate'ai cu jarul de la tigara!"
Am fumat si eu vreo 20 de ani, m-am lasat in anul 2008, cand ajunsesem la doua pachete de tigari pe zi, in zilele grele.
Marlboro rosu scurt.
Am tratat problema fumatului foarte serios, nu ca fata asta, care fumeaza niste paie de contrabanda, care miros a cacat, si afuma lumea pe peronul garii.
In spatele meu o tipa inalta si prezentabila, imbracata cu niste pantaloni mulati de culoare alba, adidasi Puma si o geaca bleu subtire, sta atarnata de gatul unui tip urat si cam negricios.
II admir corpul bine facut, Uratul se prinde si uita ciudat la mine.
Tipa nu se sinchiseste, face niste miscari de stripteuza la bara, in ciuda mea si a celorlalti martori de pe peronul garii.
Vine trenul, are numai 4 vagoane, ma urc in ultimul vagon, in primul compartiment, ma intalnesc cu o colega, care merge in delegatie la Bucuresti.
Ne asezam in primul compartiment, care este liber.
Pana la Bucuresti am calatorit singuri.
Pe drum, imi povesteste, despre Adam si Eva, Alfa si Omega, Romeo si Julieta, Pat si Patachon, Tom si Jerry si alte personaje mai mult sau mai putin cunoscute.
Fata asta ar fi buna la radio.
Sau la tv.
Si-a gresit vocatia.
Ii recomand sa isi faca un blog, are multe povesti de spus.
Este simpatica si haioasa, a facut mult sport, imi spune ca are trei facultati.
Ma simt inferior, as vrea sa intru in podeaua vagonului de rusine, dar nu pot.
Eu am numai una bucata facultate, asa era inainte de 1990....putini oameni faceau mai multe facultati, am facut una si buna.
Mecanicul trenului isi face treaba cum trebuie, pana la Bucuresti a recuperat 10 minute din intarziere.
Il premiez in gand.Cu felicitari!
In Gara de Nord, ma asteapta Mihaita.
Sau ar trebui, deoarece nu il vad nicaieri.
Asa ne-am inteles la telefon azi dimineata, caut tabela cu Plecari-Sosiri, nu mai este unde stiam eu, trebuie sa iau alt tren spre Ploiesti.
Mai sunt 5 minute pana pleaca, gasesc tabela, gasesc trenul, este la linia 9.
Merg grabit spre tren, ma depasesc cativa politisti mai grabiti decat mine, suna telefonul este Mihaita, este in spatele meu dar nu ma vede.
Ne cautam ca orbii, suntem la 20 de metri unul de altul.
Urcam in ultimul vagon, este un vagon comun
Maica-mea le zice vagoane de animalute.
Se calatoreste in conditii bune, insa nu ai intimitate, este galagie, nu poti dormi sau discuta in liniste.
Mihaita este din Tecuci, s-a stabilit in Bucuresti, locuieste impreuna cu fiul lui.
Este un mic pasa, la munca are 16 gagici in subordine, o duce bine, fetele il hranesc, il alinta, il cocolosesc...
El este un tip educat, cult, placut si manierat, merita pe deplin atentia fetelor...
Are un metru nouazeci si in jur de 100 de kilograme.
"Daca ai prea multe sa-mi dai si mie macar una!Vad ca ai intinerit, stand intre atatea gagici!", ii zic razand.
"Nu iti dau nimic, poate o bere cand ajungem la Ploiesti!"
Este imbracat in blugi si are pe el o camasa in carouri, cu maneca lunga, nu l-am mai vazut de ceva vreme.
Este tuns zero si a facut burta.
Vine conductorul, insotit de patrula de politie si supracontrol.
Trec mai departe, ajungem repede la Ploiesti.
Aici ne intalnim cu Corleone, vom continua drumul impreuna cu el si Kati sotia lui.
Mergem impreuna cu Corleone, la el acasa, locuieste la curte, ne intampina un caine mare, frumos si jucaus.
Il mangai, ma linge pe mana, il cheama Oscar.
Ne pupam cu Kati, este Inaltarea, ne invita la masa, ciocnim oua rosii.
"Hristos s-a inaltat!"
"Adevarat s-a inaltat!"
Kati gateste foarte bine, ne serveste cu ciorba de perisoara, piure cu snitel, castraveti murati, cozonac cu nuca si cacao.
Palinca de pere, vin alb de Valea Calugareasca si cafea.
Omor puricele pe buric, ma ia somnul....
Kati are o multime de flori superbe, i le admiram si eu si Mihaita.
"Saru-mana pentra masa, a fost foarte bun!", spunem in cor, cu gurile pline de nuca de la cozonac.
Caram vinul in tanc, Corleone a cumparat 40 de litri de vin.
Pune si niste votca si wisky langa vin, poate unora le place taria.
Tancul este masina cu care vom merge, un mic Lexus.
Plecam pe drumul vechi, Urziceni-Slobozia-Harsova-Tulcea-Murighiol.
La ora 18.00 trebuie sa ne intalnim cu gasca la Murighiol.
De acolo mergem cu barca pana la Crisan, in inima Deltei.
Vremea este superba, suntem norocosi, vremea este dupa oameni, asa se zice din popor...
Corleone, conduce prudent, are o masina foarte stabila, la 130 de km la ora nici nu se simte...
Drumul este in stare buna, trecem prin localitati frumoase, campul arata bine, oamenii muncesc, au case frumoase, curtile pline de pomi si flori.
Unii cultiva lavanda, altii floarea soarelui, orz, grau sau porumb.
Pe marginea drumului, inainte de Harsova, un cioban paste niste oi.
Are cateva sute de oi, caini si un magar mic de culoare maro.
Sunt multe turbine Eoliene, inalte de culoare alba.


Eolienele sunt un subiect controversat, produc energie ieftina, energie verde, cred ca undeva la 2800 MW cand bate vantul. 
Din pacate noi nu resimtim pe factura pretul acesta ieftin al energiei verzi.
Ajungem in Tulcea, un echipa de politie de pe masina de radar, a oprit 2 masini.
Ghinionul lor!
Nu mai avem mult pana la Murighiol.
Abia astept sa ajung!As bea o bere!








Niciun comentariu: