joi, 3 martie 2022

Joia, zi de pizza cu mozzarella

    Fiica mea cea mică este foarte pretenţioasă la mâncare şi ceea ce este de remarcat este faptul că de ceva timp nu mai mănâncă carne decât ocazional şi atunci numai carne de pui sau peste.

    Pentru sănătatea tuturor se pare că nu este o idee rea să elimini din alimentaţie carnea pe cât posibil şi să încerci să mănânci  numai fructe şi legume sau diverse seminţe.

    Ultimele teorii şi studii susţin că la originea bolilor incurabile stau proteinele de origine animală, zahărul şi carbohidraţii astfel încât este recomandat ca acestea să fie reduse sau eliminate din alimentaţia noastră.

    Cum o pizza care nu conţine carne îndeplineşte parţial aceste criterii am demarat împreună prepararea a doua pizza imense care au putut hrăni patru persoane lihnite de foame.

    În România bucătarii de ocazie ca mine nu respectă reţetele şi pun totul din ochi aşa încât am încropit pizza cu ceea ce aveam prin casă mai puţin aluatul pe care l-am cumpărat de la Lidl în varianta proaspătă deoarece cu această ocazie am aflat că există şi congelat.


    Am cumpărat 2 pachete de aluat care s-au nimerit ceva mai mari decât tăvile mele aşa încât a fost nevoie să le decupez puţin, resturile le-am folosit pentru a face o pizza mai mică rotundă.

    Am pus hârtie de copt în 2 tăvi şi am rulat cele 2 aluaturi pe hârtia de copt, acestea sunt învelite într-o hârtie însă pe ambalaj nu scrie nimic privind folosirea acesteia aşa încât am aruncat-o.

    Am uns foile cu sos de roşii la care am adăugat piper, oregano şi busuioc şi am băgat cele 2 tăvi în cuptor circa 10 minute.


    Într-o tigaie am călit o ceapă roşie, un galbenă şi 2 tulpini groase de praz, după care am adăugat un ardei capia roşu, unul gras şi altul capia verde tăiaţi fideluta.


    Am scos tăvile din cuptor şi am adăugat amestecul călit, câteva ciuperci din conservă, măsline verzi umplute şi măsline negre fără sâmburi, un ardei iute tocat mărunt după care am ras brânză mozzarella Gourmet Delaco din belşug pe deasupra şi am băgat din nou tăvile la cuptor pentru circa 20 de minute.


    La una din tăvi peste amestecul de mai sus am pus şi câteva bucăţi de ton din conservă.


    Un amănunt important este faptul că am folosit un cuptor electric  care coace şi sus şi jos şi are şi convecţie.

    După cum vă spuneam în cele 20 de minute am reuşit să facem o pizza superdelicioasa din care am înghiţit pe nerăsuflate câteva felii.


    Când am tăiat feliile de pizza a ieşit în evidenţă podul de mozzarella care din păcate nu a ieşit foarte clar în fotografii din cauza aburului.


    Cum după o pizza delicioasă merge şi un pahar de vin bun am dat atacul la o sticlă de vin Riesling de Rhin de la Domeniul Aristiţei care se rătăcise prin barul din sufragerie.


    Deoarece prepararea acestui fel de mâncare nu necesită cine ştie ce talente de bucătar, nici foarte mult timp cred că este o idee foarte bună că joia când de regulă frigiderul este cam gol să te apuci să faci ceva uşor cum este pizza folosind o brânză mozzarella Gourmet Delaco de calitate şi ceva legume sau mezeluri pe care le ai uitate prin lada frigiderului.

Vă rog nu uitaţi! Joia facem pizza!






Niciun comentariu: