sâmbătă, 9 iulie 2016

Despre indiferenta si neatentie, manipulare sau Gica Contra

Ieri am fost in Auchan si parcarea ca de obicei era foarte aglomerata, m-am invartit ceva timp pana sa gasesc un loc liber de parcare, nu ca nu ar fi putut fi multe locuri libere, ci din cauza concetatenilor nostri care ba lasa carucioarele in locurile libere de parcare, ba parcheaza stramb sau pe doua locuri.
Unii oameni sunt grabiti, stresati, obositi, nu au rabdare si nu mai respecta nicio regula in aceste locuri.
Sau poate nu le cunosc, cine stie? 
Am mutat doua carucioare lasate anapoda si mi-am rezolvat pana la urma problema.

M-am ales cu un leu.
Unde sunt tipii aia care cer carucioarele?  Pentru ca la Kaufland nu ai loc de ei... le lasi fisa  de 50 de bani  care este in carucior duc ei caruciorul la locul lui...Daca vrei, evident.
In mod cert strang mai mult pe zi, decat un salariat care munceste legal 8 ore pe zi, in Romania, cu salariul minim pe economie.
Intru in Electroputere Mall, nu este foarte aglomerat,o doamna grabita ma loveste cu partea frontala a caruciorului in fesa dreapta, din cauza franarii, se impiedica si cade peste carucior, se loveste la gura si la nas,...
Incepe sa-i curga sange din nas, din nara stanga, scoate un servetel si il tine apasat pe nara cu problema...
"Va rog sa ma scuzati, nu v-am observat!", incearca sa mi explice ce s-a intamplat...
I-a sunat telefonul mobil si in loc sa se opreasca, cu ochii in geanta, a intrat in mine, care ma uitam la niste ceasuri de mana, expuse intr-o vitrina.
Daca era un copil mic in locul meu, oare ce se putea intampla?
Il lovea in cap direct.
Sau daca doamna in cauza era la volan?
Nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla.
Sotul ei va fi foarte mirat probabil, cand va ajuge acasa vanata, pe la gura si pe la nas sau la ochi.
Mirat si bucuros, in acelasi timp.
Acum multi ani, am facut un revelion la Olanesti.
In fata mea la masa, era un cuplu din Craiova, doamna avea o vanataie imensa sub un ochi.
Evident vazand ca ma uit insistent, domnul a cautat sa imi explice ca deschizandu-i doamnei usa la autoturism si doamna fiind prea aproape de usa, a lovit-o cu portiera in obraz.
Il cunosc pe domnul in cauza si sunt convins ca a fost asa, dar povestea este amuzanta si in acelasi timp stupida, ochii oamenilor se pot invineti pana la urma din multe cauze.
Eu sunt operat langa  un ochi, am stat luni de zile vanat, din cauza unor injectii pe care mi le faceau in pleoapa.
Intru in C&A sa vad ce oferte mai au, mi-as cumpara niste blugi subtiri, evident nu au, o domnisoara  draguta imi spune sa revin marti, ca primesc marfa,  asa mi-a spus si acum o saptamana, alta domnisoara  draguta...
Trec pe langa punctul de lucru al unei banci , imi amintesc ca maine sau poimaine, are nunta amica mea care lucreaza acolo...este inca deschis, intru inauntru, nu o gasesc, intreb colegele la ce ora are cununia religioasa, nu sunt invitat insa intr-o zi stand de vorba mi-a spus ca i-ar face placere sa trec pe la biserica macar.
"Saru'mana, ce faceti? Doamna T este libera? Stiti cumva cand are cununia religioasa? ", intreb direct.
"Nu stim, sun-o pe A, poate stie ea! " , imi raspunde o colega...
"Nu mergeti la nunta? ", intreb eu mirat.
"Nu, eu am un parastas...", imi pare foarte rau.
Ies din sediul bancii, un pic cam mirat, adica colega cu care lucrez la 50 de centimetri distanta de mine zi de zi, nu stie cand ma marit eu si la ce ora?
O sun pe doamna A la cele 3 numere de telefon mobil din trei retele diferite, pe care le am in agenda.
Sunt inchise sau nu are semnal.
Sun un amic care stiam ca merge la nunta, este plecat din localitate, nu mai merge pentru ca a intervenit ceva si are invitatia acasa asa incat nu ma poate lamuri.
O sa sun mireasa direct, maine, si daca este o ora la care pot ajunge, voi merge pana acolo.
Intru in Auchan, observ o cunostinta care manaca covrigei, dintr-o punga, in timp ce intra pe langa agentul de paza.
Acesta striga dupa ea, ii sigileaza punga cu covrigei.
"Nu mai mancati din mers doamna!", ii spun razand...
"Buna, te-as servi cu un covrig, dar mi-a sigiliat omul asta punga!"
"Nu mi-e foame, ce mai faci?Nu te-am mai vazut de mult!"
"Bine, am venit sa cumpar cate ceva de mancare si am uitat lista acasa.Tu ce faci?"
"Am venit sa cumpar ceva fara lista, vreau sa fac ceva de mancare, compatibil cu temperaturile de afara dar nu am nicio idee in acest moment!"
"Eu am facut orez.Orez simplu, fiert in apa cu vegeta.Il mananci gol cu salata!"
"Numai cand aud cuvantul vegeta mi se face rau!Si orez, la fel."
Am mancat prea mult in armata, ii spuneam balastru ,nu ca nu ar fi bun, dar cand mananci din abundenta un aliment gatit prost, afumat, prins, cu pietricele prin el, nu ti-l mai doresti multa vreme in meniu.
Raman la raionul de fructe, imi cumpar niste piersici si niste mere.


Mananc niste cirese mari si negre, o caisa, doua rosii cherry rosii si doua rosii cherry galbene.
Nesterse si nespalate, au atatea chimicale in ele incat anihileaza orice potentiala bacterie sau virus.
Probabil am fost filmat de multinationali.
Am o amica care lucreaza la un Hipermaket, oamenii care de ani de zile lucrau numai acolo, stiau cum bat camerele, erau unghiuri moarte unde se duceau si mancau ciocolate, napolitane si tot ce dorea muschiul lor cand le era foame.
Gasesc niste branza de capra si niste iaurt de Bradet la reducere.
Imi cumpar ambele produse.Voi muri sanatos.
I-au nenorocit astia, de cand s-au imbolnavit copii aceia la Pitesti.
Stau produsele lor in raft, nu le cumpara nimeni nici la jumatate de pret.
Pacat, mare pacat.Si oamenii cumpara alte produse facute din plastic, facute in fabrici in care nimeni nu a vazut intrand o cisterna cu lapte niciodata, pentru ca produsele astea din lapte nu-s bune, ca a zis un nene la tv ca au nu stiu ce bacterii, dupa care a zis ca nu au, dar cand a zis ca nu au nu s-a mai facut atata iures, si lumea a ramas cu ideea ca au bacterii si se poate imbolnavi si le pot muri copiii si nu e bine sa cumpere produsele alea.
Si dau la copii sa inghita produse din plastic.
Pai daca i-ai facut antireclama pe toate canalele nene, daca ti ai dat seama ca ai gresit, indreapt-o la fel!
Nu distrugi o investitie, o fabrica, sute de locuri de munca, sute de furnizori care nu mai au ce face cu laptele ,  prin  declaratii la tv.
Ca sa aruncam laptele romanesc din Arges,  si sa-l bem pe cel polonez, ca e cel mai ieftin din UE.
Platesc si plec, nu am nicio revelatie privind meniul de weekend.
S a incins rau asfaltul, in masina este ca intr-un solar.
In fata masinii si-au lasat unii oameni   doua carucioare. Le duc la locul lor, mai fac rost de un un leu, arunc fisele prin masina, de cate ori  am nevoie niciodata nu am monezi de 50 de bani, plec spre casa, la iesirea inspre Calea Bucuresti o doamna intr-un Opel alb, vireaza stanga de pe banda din dreapta, fara sa semnalizeze si imi taie calea, franez brusc, mi se rastoarna in masina merele si piersicile din pungile  pe care nu le  legasem si le  pusesem pe scaunul din dreapta.
Ajung acasa si ma sperie dezordinea din casa, maine trebuie sa mai strang din lucrurile astea imprastiate aiurea , sa mai arunc din PET-urile astea goale, caserolele astea inutile,sa fac curatenie in baie, sa spal aragazul, sa fac curatenie in frigider,  sa aranjez tricourile si camasile astea necalcate pe care bine ar fi sa le calc, sa trag cu aspiratorul sa sterg praful, sa spal gresia,  sa-mi fac ceva de mancare, sa merg la cununia religioasa, sa ma plimb, sa merg la plaja, sa ud florile, sa ma intalnesc cu niste amici si naiba stie ce mai apare pe parcurs.
Deschid fereastra la dormitor, in spatiul verde din fata blocului este  plin de moloz, vecina de sub mine si-a izolat apartamentul insa echipa de muncitori a uitat sa stranga si gunoaiele ramase dupa ce au terminat  lucrarea.
Intr-un pom atarna o bucata de folie care se misca dupa cum adie vantul.
Acum vreo 2 luni am prins niste muscate in jardiniera la ferestre, care tocmai au inceput sa infloreasca.
Mi-a dat o colega, mare iubitoare de flori, cativa lastari din toate soiurile si culorile pe care le are.
Strang doua chistoace de tigara dintr-o jardiniera, aruncate de un vecin de la etajele superioare.
Suflu scrumul de tigara  picat pe frunzele florilor.


Inchid fereastra la balcon, vecinii de la etajul x spala balconul cu furtunul, toate zoaiele se scurg peste molozul uitat printre trandafirii infloriti, de muncitorii chemati de vecina mea, peste care din cand in cand alti vecini isi arunca chistoacele.
Deschid calculatorul.
Doamna C mi-a lasat un mesaj offline.
"Ai fost la discutia despre feminitate? Inteleg ca nu s- a discutat despre asta.Trebuia sa te gandesti la alt titlu, la postarea ta, daca nu au respectat tema.Ce ti-am spus eu ca nu toti oamenii sunt frumosi si amuzanti? "
"Ai avut dreptate, nu sunt toti asa, dar eu voiam sa scriu,  doar despre aceia, despre cei care ne fac cinste, care sunt si pot fi modele pentru noi si copiii nostri, si ne face placere sa vorbim cu  si despre ei , sa-i vedem  si sa-i admiram.Despre oamenii urati vorbesc stirile si presa in general.Emisiunile cu oameni frumosi nu au rating! Daca chemi 100 de oameni sa planteze pomi si flori intr-un parc cati vin? Putini,.dar vin dupa aia 100 si zic ca au plantat stramb florile, si ca pomii trebuiau pusi cu verdele in jos, si ca nu trebuiau puse panselute printre lalele, ci primule si ca daca luau mai multi pawlonia decat salcami rosii peste trei ani, albinele nu mai roiau in padurea de la Leamna ci in Parcul Romanescu. "
Ma uit pe evenimente, scoala de dansuri Latino4You ne invita la o mare petrecere deseara la ora 22.00.
Intr-o locatia in care nu am mai fost.
O sa trec pe acolo, nu am mai fost demult la o petrecere latino adevarata.
Ma ia somnul, visez ca ma plimb prin Muzeul de Arta Contemporana, pe care nu am reusit sa il vizitez pana acum.
Toata lumea admira un tablou din acelea din care  se faceau pe vremuri, bust, cu mirele si mireasa.
Ceea ce este ciudat in tabloul respectiv este faptul ca lipseste figura mirelui, mireasa este o doamna la vreo 30 de ani, este bruneta si poarta  ochelari de vedere cu rame albastre si multe dioptrii, are niste cercei foarte lungi  cu niste bobite atarnate la capatul lor, vorbeste non stop si ameninta vizitatorii muzeului:
"Sanuvamaiprindpeaicinenorocitiinaibii, statilacaselevoastresinumaiumblaticreangaprinmuzeesipierdetitimpulcaoricumnupricepetinimic, osaplatitiscumppentruastavospunpentruultimaoaramatisuparatraudetot!"
In locul chipului mirelui este o pata rotunda de culoare alba.
Ghidul ia o creta de culoare rosie , traseaza cateva cercuri concentrice peste figura miresei, de sub o masa mare dreptunghiulara scoate un arc si cateva sageti, si ne roaga sa tragem la tinta in figura miresei din tabloul fara mire care ocaraste vizitatorii.
Nu vrea nimeni sa traga cu arcul, toti prefera sa auda ocarile miresei fara mire.
Poc! Poc!Poc!
Mireasa tace brusc, zgomotul ne-a asurzit pe toti , miroase a praf de pusca, camera este plina de un fum alb si dens ,prin care se strecoara tiptil Clement tinand in mana dreapta o pusca imensa de vanatoare, cu doua tevi din  care iese un fum alb.....
Pleoapa ochiului drept al miresei zvacneste, de parca sub ea in interiorul globului ocular ar fi o fiinta vie, care vrea sa evadeze afara.
Din nas ii curge sange iar sub ochiul stang are o vanataie imensa.
Mi se pare o figura foarte cunoscuta...nu stiu de unde sa o iau.
Ghidul scoate nu imi dau seama de unde, un flex si incepe sa sfasie panza tabloului, cu miscari circulare.
"Na, tu'ts gura matii ce patesti daca te iei de vizitatori, gura bate curul, gura bate panza, gura bate tabloul!!!"
Clement desface o sampanie, poc, dopul sare si loveste, ceea ce a mai ramas, din tabloul cu mireasa fara mire.
Ma trezesc cu capul greu, la vecinii de sub mine  se aude o bormasina rotopercutoare.
La vecinii de deasupra, pe diagonala cineva taie ceva cu un flex.


Niciun comentariu: