vineri, 1 iulie 2016

Spre liceu...

M-au rugat cativa amici sa schimb un pic fata blogului, ii deranjau culorile fondului si al caracterelor, astfel incat am cautat o alta solutie, sper ca acei cititori care au probleme cu vederea, sa poata citi mai usor postarile.

Unele din postarile mai vechi insa au ramas vad setate pe vechile culori, nu sunt multe, in timp le voi modifica si acestora culorile.

Este cumplit de cald, o vara caniculara, in adevaratul sens al cuvantului.

Cand eram copil, nu erau atatea frigidere, congelatoare, vitrine frigorifice, instalatii de aer conditionat.

La terasa berea se servea din frapiera.Si vinul la fel.

De la an la an, toata lumea zice ca suporta tot mai greu caldura.

Oare de ce?

Astazi pentru multi dintre prietenii mei este o zi speciala.

Cei care au copii care au terminat clasa a-8-a, vor afla astazi ce note au luat acestia la examen.

Emotii, mai mult pentru parinti, ca de fiecare data.

Cand am dat eu examen de admitere la liceu, in anul 1980, lucrurile se desfasurau mult mai simplu.

Parintii mei nici nu stiau la ce specialiate dau admitere, nu s-au amestecat in admiterea mea.

M-am inscris la Liceul Gheorghe Rosca Codreanu, din Barlad.


Am dat admitere la clasa de electrotehnica, voiam sa invat o meserie, imi placea electricitatea, sa lucrez cu circuite electrice, baterii, becuri, relee, sigurante, stechere sau prize.

Am intrat printre primii, fara probleme.

Acolo unde am dat examen, acolo am intrat.

Nu am facut meditatie la nicio materie, era suficienta pregatirea din scoala generala.

Am avut noroc de profesori buni, seriosi, pasionati de munca lor.

La matematica raposatul profesor Juverdeanu Cezar, care a murit recent si pe care l-am omagiat pe blog, la limba romana doamna Ciocarlea, despre care nu mai stiu mare lucru in prezent.

Pastrez insa legatura cu multi colegi, mai stim asa cat de cat cate ceva unul despre altul...

Acum sunt licee unde intra elevii, fac patru ani si nu ia nimeni bacalaureatul.

Statul cheltuie o groaza de bani cu intretinerea acestor scoli si cu plata salariilor.

Discutam zilele trecute cu un prieten care face renovari la firma, spunea ca daca intr-un oras oarecare, ar veni un investitor si ar vrea sa construiaca o hala, nu ar avea cu cine, in Romania nu mai exista muncitori.

Nu ar fi mai bine sa pregatim atunci muncitori, decat liceeni fara bac?
Intreb si eu!

La noi ca la nimeni, platim niste profesori ca sa nu pregateasca nimic, si noi avem nevoie de cizmari, bucatari, fierari betonisti, croitori, zidari, sudori....

Suntem o tara plina de economisti si juristi, ca particularii mai mult asta scot pe banda, si nimeni nu stie de fapt nicio meserie.

Zic si eu.Oare este bine cum este acum?

Niciun comentariu: