luni, 17 mai 2021

Sfinţia mea


De la o vreme am început să mă sfinţesc. Ştiu, aveţi impresia că toţi sfinţii sunt morţi. Dar ca să fii mort, trebuie mai întâi să fii viu. Aţi citit vieţile sfinţilor? Ştiţi, înainte de a fi sfinţi au fost şi ei oameni ca tine sau ca mine. Ca mine mai degrabă, că  pentru tine nu garantez. Habar n-am ce păcate ai. Dar în sfârşit, treaba ta, eu nu judec pe nimeni, că altfel n-aş fi sfântă. Şi eu credeam că sfinţii sunt morţi toţi până l-am auzit pe unu’ la televizor zicând că sfinţii umblă printre noi. Şi eu umblu. Mi-am inventariat calităţile şi mi-am dat seama că am o grămadă. Că ce sunt sfinţii? Oameni care fac lucruri bune. Păi eu ce credeţi că fac? Uite, de exemplu, eu gătesc foarte bine. Fac cea mai bună salată de boeuf ever. Şi zacusca-mi iese binişor, doar că nu prea fac că-i muncă multă. Dar hai să vedem ce scrie în cărţile sfinte, ca să nu ziceţi că-s eu subiectivă. Sau paranoică cumva. Dacă mă uit la cele zece porunci, zici că e vorba despre mine, zău aşa. Îmi fac eu chip cioplit? Nu-mi fac. Mint eu, ucid, mărturisesc strâmb, poftesc la nevasta aproapelui meu? Sau la boul lui, măgarul lui sau roaba lui? Pe cuvânt că nu. Iau eu numele Domnului în deşert? Păi n-am fost în deşert în viaţa mea. Preacurvesc? Doamne fereşte! E drept că nu întreabă dacă ai preacurvit. Şi mai zice cartea sfântă: să nu ai alt Dumnezeu în afară de Mine. Zău dacă am alt Dumnezeu în afară de Mine. În rest, zici că m-am născut să fiu sfântă. Sunt gata echipată, că am ditamai aura. E aşa de mare că trebuie s-o pliez când intru-n casă, altfel m-aş izbi de toţi pereţii. Mă întreb cum o să încap în icoane cu aură cu tot. Sunt şi la vârsta potrivită pentru că, ştiţi, din ce înaintezi în vârstă ispitele sunt din ce în ce mai rare. Când scad hormonii, se duc dracului şi ispitele. Dar n-aş vrea să îmbătrânesc prea tare şi să am tot felul de neputinţe. Adică n-aş vrea să se pomenească despre mine ca Sfânta cu diabet, sau Sfânta cu incontinenţă urinară. Şi de când am maşina în service, nici măcar nu mai înjur şi nu mai drăcui, că nu fac asta decât în trafic. Aşa că e timpul să mă sfinţesc repede, până nu-mi repară ăia maşina.

Marilena Dumitrescu 

Niciun comentariu: