Una din cele mai mari inovații care îmi sugerează mie că omenirea e pe drumul cel bun este că s-a desființat cheia de la mașină. Adică, pe vremuri, aveai un butuc în portieră, o cheie cu care descuiai și o clanță de care puteai să tragi. Era jenant și îndărătnic. Tehnologia modernă ne-a salvat de penibil, a desființat cheia și butucul, iar clanța e în portieră și nu iese la apucat până nu descui. Dacă rămâneai fără baterie, pe vremuri puteai descuia ușa cu o cheie. Împingeai mașina, băgai a doua, ridicai ambreiajul și pornea motorul. Acum e mult mai simplu să deschizi portierele datorită tehnologiei. Dacă rămâi fără baterie, trebuie să desfaci o trapă din bara față a mașinii și să scoți două cabluri pe care să le conectezi la o altă baterie. Asta dacă ai o baterie de rezervă prin rucsac sau ceva. Apoi, conectând cele două fire la bateria portabilă, se deschide capota. După ce deschizi capota, trebuie să înlături niște plastice cu o șurubelniță și să tragi de o clapetă care descuie mașina. Mult mai simplu decât cu o cheie nenorocită.
Apoi, nu poți porni motorul până nu încarci bateria pentru că softul nu merge și nu recunoaște cheia electronică. Trebuie să chemi platforma ca să-ți ridice mașina dacă ai o baterie avariată. Având schimbător de viteze electronic, nu o poți băga nici în poziția Neutru ca s-o urci pe o platformă normală. Poate nu vrei să pleci cu ea neapărat și nici să înlocuiești bateria atunci. Poate îți trebuiau doar niște murături din portbagaj. Nu contează. Trebuie să înlocuiești bateria defectă obligatoriu, pentru că mașina nu se mai poate încuia la loc. Mă bucur că tehnologia ne-a ajutat să scăpăm de butoanele penibile, de clanțe și de tot felul de cheițe care încăpeau lejer într-un buzunar. Acum umbli cu o cărămidă electronică după tine și n-ai de ce să mai tragi când nu ies clanțele din portieră. Ai privilegiul de a încerca să spargi un geam ca să nu ți se sufoce câinele în mașină. Inginerii au rezolvat, cu 4000 de euro, o problemă de 80 de lei.
E interesant că n-ai voie să folosești telefonul când ești la volan, dar companiile auto au rezolvat această problemă transformând toată mașina într-un telefon mobil. Trebuie să închizi două mesaje pop-up și să răsfoiești în trei pagini de meniu ca să revii la navigație sau să dai luminozitatea mai mică pe un ecran orbitor. Jurnaliștii de la o revistă auto au făcut un mic studiu care sugerează că ajustarea setărilor pe o mașină cu ecran tactil distrage atenția și încetinește reflexele mai rău decât dacă ai conduce beat. Oricum, te poți bucura de toate beneficiile unei mașini premium de ultimă generație, după ce cazi în râpă cu ea pentru că încercai de două minute să schimbi temperatura la aerul condiționat. Ceilalți șoferi de mașini penibile și demodate nu vor găsi clanțele de care să tragă, ca să te scoată înainte să arzi ca șobolanul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu