sâmbătă, 16 iulie 2016

O zi trista (2)

Acum doi ani m-am indragostit de Istanbul.
Un oras viu care nu doarme niciodata.
Ce e drept am locuit in Besiktas, intr-un apartament unde am simtit efectiv pulsul orasului, confortul zonei, frumusetea metropolei.
Un oras imens, dezvoltat, foarte intins, cu o economie puternica, plin de obiective turistice si provocari la tot pasul.
Multi turci stiu sa vorbeasca in limba romana, in magazine si restaurante.
M-a intristat mereu faptul ca in ultima vreme acest oras a fost tinta unor atentate teroriste.
Mi s-a spus ca Istanbulul nu mai este cel de acum doi ani.
In Piata Eminonu, locul pe care eu l-am considerat cel mai aglomerat loc din lume acum nu vezi tipenie de om.
Turcii nu se mai plimba pe strazi ca inainte si numarul turistilor a scazut drastic.
In Istanbul am  vazut oameni dansand in strada un fel de hore si sarbe, precum si cele mai frumoase flash-mob-uri de tango argentinian.
Istanbulul are piete si magazine frumoase, targuri si bazaruri unice.
Am avut ocazia sa vad cum functioneaza un transport public de calatori, care functioneaza impecabil.
Aeara am primit un mesaj pe WhatsApp la ora 23.55:
 "Ai vazut ultimele stiri?Lovitura de stat in Turcia!"
O lovitura de stat care a tinut de aseara pana azi dimineata.
Eu eram ingrijorat de teroristi si cand colo o fractiune din armata a incercat sa puna mana pe putere, s-a lasat cu morti, ranitit, arestari, inlocuiri si probabil vor mai urma si alte masuri necesare pentru consolidarea puterii.
Unii indivizi au avut pe mana elicoptere, tancuri, arme...


Au fost arestati comandanti de armate, inlocuiti judecatori de la Curtea Constitutionala.
Baza aeriana de la Incirlik a fost inchisa.
Turcii nu se joaca nici de-a armata nici de-a politia.
Din cate am vazut eu pana acum, au trupele cele mai dotate , dat fiind faptul Turcia nu este pe picior de razboi cu nimeni.
Astazi in Istanbul se auzeau doar chemarile la rugaciune.
Erau chemati credinciosii sa apere democratia, guvernul, statul, regimul actual.
Sub pretextul anihilarii puciului, Erdogan isi va intari autoritatea luand masuri antidemocratice.


La tv stirile sunt contradictorii, pe Aeroportul Ataturk, niste romani se agita sa vina in tara iar romanii care au bilete la mare in Antalia pleaca linistiti in concedii din Romania.
Sa speram ca viata isi revine la normal cat mai repede in Turcia, aceasta tara este un factor de echilibrui in zona si in situatia in care ar aceasta tara fi neguvernata, acest fapt ar fi periculos pentru intreaga Europa.

Niciun comentariu: