miercuri, 24 iulie 2024

Nu există limite, există obstacole

Jackie Chan povestește că: Bruce Lee îl făcea să alerge 3 mile pe zi, într-un ritm bun. Alergam cele 3 mile în 21 sau 22 de minute. Puțin sub 8 minute pe milă (notă: când Lee alerga singur în 1968, își îmbunătățea timpul la 6 minute și jumătate pe milă). Într-o dimineață, mi-a spus: „Alergăm 5 mile”. A mai spus: „Când vom ajunge la 3, vom schimba viteza, vor fi doar încă 2 și vei reuși”. Am spus: „Ok, nu contează, o să fac asta”. Așa că am ajuns la a treia milă, am început a patra și timp de 3 minute m-am simțit bine, dar apoi m-am obosit foarte tare. Eram obosit, inima îmi bătea puternic, nu mai puteam și i-am spus: „Bruce, dacă continui să alerg... voi face un infarct și voi muri”. El a spus: „Atunci mori”. Acest lucru m-a înfuriat atât de tare încât am ajuns să alerg toate cele 5 mile. După un timp, am mers să fac un duș și am vrut să-i vorbesc despre ce s-a întâmplat și i-am spus: „De ce ai spus asta?”. El a spus: „Pentru că ar fi mai bine să mori. Serios, dacă îți pui mereu limite la ceea ce poți face, fizic sau mental sau orice altceva, acele limite se vor extinde în restul vieții tale. Vor invada munca ta, moralitatea ta și tot ceea ce ești. Nu există limite, există obstacole, dar nu trebuie să te oprească, trebuie să le depășești. Dacă te ucide, te ucide. Un om trebuie întotdeauna să-și depășească nivelul”.

Niciun comentariu: