luni, 3 aprilie 2023

Amintiri din căznicie

 

Legenda spune că ,, În vino veritas " .
Greșit, nu la beție se spune adevărul ci la nervi . La ceartă. Ieri m - am certat cu tanti și am aflat tot . Mi - a spus ce nu aș fi vrut să aud vreodată. Mi - a spus că ea nu m - a iubit dar o omora tasu dacă nu mă lua pe mine . Și acum traducerea- acum 30 de ani eram ,, prieteni " ne plimbam de mână zilnic prin oraș, prin parcuri , la film , la muzee . Și ne ,, mozoleam " că pe atunci nu se știa de oral , de sex , de perversiuni. Bine ea nu știe nici acum dar asta e altă poveste. Și mă pune dracu să accept invitația ei la o serbare campeneasca la ea în sat ( prea ca la țară) și să trec să mă cunoască părinții ei .Fără să știu că la ei era legea nescrisă că dacă treci pragul unei fete trebuie să te însori cu ea . Că dacă nu o faci o dezonorezi și nu o mai ia nimeni plimbata de tine . Deci intru eu în casă , stau la masă cu viitorii socri, vorbim discuții apoi dau să plec.
Sărăcia după mine, că merge și ea la Craiova.
O iau și dau să o las la gazdă. Nuu , că ea merge la mine ! Că ea se mută cu mine. Bă ej nebun?! Bă ej prost?! Sunt însurat și nu știu?! Și atunci am aflat legea pământului de la ea din sat - ai intrat în casa fetii te - ai pricopsit cu beleaua, trebuie să o iei acasă. M - am supărat, ideea de a mă insura la 20 de ani nu îmi surâdea deloc . O vreme nu ne - am mai văzut. Până intr - o seară când mă pomenesc cu ea la ușă .Cu bagajul . Că ea se mută la mine ! Bă ej prost?! Bă ej nebun ?! Ii închid ușa în nas și îmi văd de viață ( învățam să dau la facultate ) . A doua zi la fel ea la ușă. Și a treia. Și tot așa două luni timp în care nu mânca, nu dormea doar plângea. Și povestea tuturor, neamuri, prieteni, cunoștințe, colegi ce om neserios sunt eu , că nu vreau să o iau de nevastă . A slăbit, a ajuns stafie, leșina pe stradă. Amenința că se omoară. Au venit la mine toate neamurile ei , ale mele , prietenii comuni , vecinii, colegii , sectoristul , popa să îmi ceară să iau fata că de nu moare . Sau se omoară. Și o am pe conștiință. Am luat - o ! Mare greșală ! Cum nici o faptă bună nu rămâne nepedepsita ea a avut grijă să ma pedepsească în fiecare zi pentru suferința începutului. Mai bine o omoram. Luam 20 de ani de pușcărie dar acum eram liber...
( Mitu Căsătoritu)
Toate reacţiile:
123

Niciun comentariu: