duminică, 25 septembrie 2016

Haendel versus restul lumii

Îl ador pe Haendel.


Mi-au plăcut toate compozițiile lui pe care am avut ocazia să le ascult în diverse împrejurări.
Din păcate la Filarmonica Oltenia și la Operă Craiova nu prea am avut ocazia să-i ascult pe viu câte ceva din opera sa.
Păi ce pot spune despre acest mare compozitor? De ce oare m-a făcut să-i plac compozițiile oare?
Deoarece îmi place foarte mult muzica barocă.
Oamenii de știință spun că ascultarea muzicii baroce îți prelungește viața.
Marii dirijori ai lumii au trăit mult peste media de viață.

Haendel a compus prima sa opera la vârsta de 20 de ani.
Alcina, opera care îmi place mie cel mai mult a compus-o la 40 de ani.
Este foarte interesantă cariera acestuia, născut în Germania unde a făcut carieră muzicală până la 25 de ani, a studiat în Italia cu compozitori celebri și s-a mutat în Anglia unde a performat la curtea regelui.
La vârsta de 34 de ani a pus bazele unui teatru de operă la Londra.

La vârsta de 32 de ani a compus Muzica Apelor, poate cea mai cunoscută compoziție a sa.
Cu 8 ani înainte să moară a orbit, decesul sau a produs o mare tristețe lumii muzicale din acele vremuri fiind înmormântat cu înalte onoruri.
Un amic cu simțul umorului care se pricepe foarte bine la muzica mi-a sugerat să nu mai ascult Haendel, deoarece acesta este mort.
Să ascult de exemplu Carla's Dreams!


Păi ascult și Carla's Dreams dar am o dilemă:

După 257 de ani de la moartea lui Haendel oamenii mai asculta muzica acestuia.

În anul 2270 oamenii vor asculta Haendel sau Carla's Dreams?




Niciun comentariu: