luni, 5 septembrie 2016

Câtă apă consumă în ziua de astăzi lunar un om la bloc?

O doamnă respectabilă a încercat să îmi explice acum 2-3 zile că dumneaei împreună cu fiul,un găligan de 2 metri și 17 ani , locuind la bloc, consumă lunar împreună 3 metri cubi de apă rece și caldă lunar.
Doamna este asistentă medicală la stomatologie și pune mâna pe sculele medicale care se introduc în cavitățile bucale ale noastre.
Am încercat să îi explic inginerește că lunar un om dacă trage apa la toaletă consumă x metri cubi, un duș zilnic reprezintă atâția metri cubi de persoană lunar, o mașină de spălat rufe consuma la un program atâția metri cubi etc, la care se adăugă spălatul vaselor, gătit, udat flori dacă are, băut apă... etc etc.
Si cat costă  sa speli lunar 2 metri de găligan.


Din experiența mea de vreo 25 de ani la bloc, dacă nu faci prea mare economie consumi în medie 4-5 metri cubi de persoană/lunar.
Pe vremea când aveam apometre unii vecini de-ai mei șmecheri și hoți de trei parale raportau la 3 persoane 1 metru cub de apă rece și altul de apă caldă.
"Ce vrei vecine noi nu stăm acasă, cum să consumăm?", spuneau indignați celui care avea curajul să îi întrebe de sănătate.
Astăzi când oamenii s-au debranșat și li se facturează individual consumul de apă. 
Plătesc cam 9-10 metru cubi lunar pentru 2 persoane.
Că am auzit de unii care fac baie în cadă în aceeași apă unii după alții ca să nu consume multă apă, și apoi apa folosită o păstrează ca să o arunce în toaletă.
Consumul de apă pe ultima lună pentru două persoane costa cât două pachete de țigări.
Deci nu de aici se procopsesc oamenii.
Atunci de ce nu consuma apă și trebuie să umble împuțiți și să pută a căcat? A sconcși. A limbrici putrezi.
Știți ce mi-a zis doamna asistentă când i-am zis am impresia că nu consumă apă suficientă?
Că sunt misogin.
Adică nu mai poți să-i zici unei doamne ce gândești despre consumul de apă lunar că ești misogin.
Bine eu sunt misogin dar tu marș la duș și te mai spală!
Și dacă o asistentă medicală pune problema așa nu mă mai mir că Nea Minea miroase a cadavru de pisică călcată de autobuz, descompusă de o lună la 40 de grade, în soarele cel mai puternic.
Si câtă  apă  trebuie sa consume lunar in medie un om la bloc?
Întreb și eu ca omul.

Niciun comentariu: