miercuri, 17 aprilie 2024

Am fost la film: NASTY

Nu puteam refuza invitaţia Adelinei de a merge să vizionez avanpremiera filmului documentar Nasty la Inspire Cinema într-o zi de luni în care chiar nu aveam nimic programat.

Am plecat cam îndoit sufleteşte spre Electroputere Mall însă mi-am revenit repede vizionând filmul; eu spre deosebire de majoritatea celor prezenţi în sala, care fiind mai tineri nu au trăit evenimentele din viaţa marelui sportiv prezentate în film, evenimente pe care eu personal le-am trăit pe viu fiind martor ocular la acestea când priveam emoţionat împreună cu tatăl meu la transmisiunile în direct ale meciurilor disputate şi ale victoriilor obţinute de Ilie Năstase.

De Cristian Topescu îşi mai aduce aminte oare cineva? Sau de Ioan Chirilă?

Să revin la subiect fără a intra în multe amănunte despre marele tenisman care împreună cu Ion Tiriac mi-au marcat pozitiv copilăria şi dragostea faţă de spectacolul sportiv care din păcate în zilele noastre a cam dispărut.

Filmul este regizat de către Tudor Giurgiu, Cristian Pascariu și Tudor D. Popescu cei doi din urmă fiind prezenţi la finalul proiecţiei unde au răspuns întrebărilor puse de cei prezenţi.


Pelicula urmărește întreaga carieră a lui Ilie Năstase, cu imagini de arhivă, de la primul US Open câștigat până la amprenta pe care marele sportiv a lăsat-o în lumea tenisului. Documentarul prezintă povestea lui Ilie și prin ochii unora dintre cei mai mari jucători de tenis ai lumii, printre care spaniolul Rafael Nadal, în prezent clasat pe locul 5 mondial, suedezul Bjorn Borg sau americanul Jimmy Connors, John McEnroe, Boris Becker, Billie Jean King, Sam Smith, Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Virginia Ruzici.

Cei doi tineri regizori au mărturisit că acest proiect a necesitat o muncă uriașă: peste 1000 de fișiere de arhivă, deplasări în multe locații din lume pentru interviuri, montajul care s-a derulat pe o perioadă de peste doi ani. Cristian Pescariu și Tudor D.Popescu au precizat că toți marii tenismeni intervievați au fost încântați să apară în film și să vorbească despre Ilie Năstase.

Iubitorii tenisului vor vedea în acest film un "altfel de tenis", interviuri cu figuri legendare ale tenisului şi filmuleţe istorice din meciurile jucate în anii '70.

Niciun comentariu: