sâmbătă, 26 august 2017

A fost Divan Film...



Divan Film Festival s-a încheiat astăzi.
Festivalul a avut loc în perioada 18 – 20 august în Craiova (în Centrul Vechi și la Inspire Cinema), iar în perioada 21 – 26 august în Portul Cultural Cetate din județul Dolj.

Intrarea a fost liberă la toate proiecțiile și concertele Divan Film Festival: filme, teatru, concerte și demonstrații culinare.
A fost cea de-a opta ediție a singurului festival dedicat filmelor, muzicii și artei culinare balcanice.

În programul festivalului au fost difuzate 18 filme de lungmetraj, 20 de scurtmetraje, o piesă de teatru, concerte și demonstrații culinare.
Am reușit să particip la o parte dintre manifestările acestui festival și sper ca la celelalte ediții timpul să-mi permită să vizionez cât mai multe dintre filmele difuzate în cadrul acestui festival.




În prima seară a festivalului de la ora 18.00 am vizionat filmul O Nevastă Bună (Croația, 2016) la Cinema Inspire iar începând cu ora 20.00 în Centrul Vechi am asistat la un minunat concert al celor de la Mahala Rai Banda.
A urmat proiecția filmului BOUREK (Cyprus, Greece, USA, Serbia, 2016), o comedie la care cei prezenți s-au distrat copios.



În cea de-a doua seară am văzut două drame: Pe Unde Trece Atilla (Canada, 2016) și Un Basm Împuțit (Serbia, Bulgaria, 2015).
De la ora 20.00 Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova a fost gazda piesei Ideo Ideis în Sala Studio.

Cea de-a treia seară a coincis cu spectacolul colegilor mei de la Viva Dance din Parcul Nicolae Romanescu astfel încât după spectacol am reușit să văd un singur film: Lumina De Apoi (Bulgaria, Belgium, 2017).

Începând de luni gazda festivalului a fost Portul Cultural Cetate astfel încât m-am mobilizat și miercuri am făcut o scurtă călătorie până acolo pe un drum plin de denivelări pe care îl parcurgi în mult mai mult timp decât ar fi normal.
Oboseala drumului mi-a fost răsplătită de peisajul minunat oferit de plajă și Dunăre, apusul de soare dinspre malul bulgăresc, liniștea din zonă și aerul curat.






Am reușit să văd două filme Când Ziua N-A Purtat Niciun Nume (Macedonia, Belgium, 2017) și cu ocazia evenimentului mult așteptat Proiecția Aniversară la 20 de ani de la premieră a filmului Străinul Nebun/Gadjo Dilo în prezența actriței Rona Hartner care a răspuns spectatorilor la întrebările adresate în legătură cu filmul după vizionarea acestuia.





În pauza dintre cele două filme m-am întreținut cu doi bucătari foarte simpatici și pricepuți care mi-au dezvăluit secretul preparării unei ciorbe de pește bune.
Atunci când îți place peștele și ciorba de pește un schimb de experiență cu profesioniștii din domeniu este binevenit.







Seara s-a terminat cu un concert al celor de la IMPEX.


Sunt convins că și celelalate zile au fost la fel de pline și plăcute pentru participanții la festival.

Poate vă întrebați de ce este acest festival deosebit?

- Pentru că oferă o alternativă la porcăriile, subcultura și tentativele de americanizare difuzate de posturile noastre de televiziune

- Pentru că în cadrul acestui festival ai ocazia să vezi filme balcanice premiate și apreciate pe plan internațional selecționate de către profesioniști: ; în aceste filme fiecare dintre noi se poate regăsi mai mult sau mai puțin într-unul dintre personaje.

- Ne place ori nu ne place ne-am născut și locuim în România țară aflată în zona balcanică și din acest motiv avem foarte multe lucruri în comun cu vecinii noștri Bulgarii, Sârbii sau vecinii acestora Albanezii, Grecii sau Turcii.

- Muzica care se cântă aici și bucatele pregătite fac parte din spiritul nostru fiind de asemenea o replică la muzica comercială difuzată peste tot sau fast-food-urile care au invadat orașele.

- Participanții la festival care aleg să campeze la Cetate petrec aici un miniconcediu în care îmbină vizionările filme, plaja, baia în Dunăre cu plimbările în zonă.

Lista poate continua așa că vă las să adăugați și voi bile albe acestui festival.

A fost o săptămână plină, frumoasă și încărcată cultural.

Felicitări organizatorilor și așteptăm cât mai multe ediții în continuare!




Niciun comentariu: