miercuri, 25 mai 2016

Atunci cand iei masina in loc de umbrela

Ieri a plouat.Azi noapte a plouat.
Azi dimineata ploua.Lumea s-a cam saturat de ploaie.
Miroase a curat, a verde, a natura.Este intunecat, dar totusi cald.
Eu mi-am luat o geaca pe mine pentru ca sufla un pic vantul.
"Bine ca ploua ca m-au nenorocit astia cu cenusa lor de lor de la Termo, mai curata aerul", zice nea Dacian de la parter.
"Il curata de 2 luni nea Daciene", intervine tanti Hortensia care a iesit sa plimbe cainele.
Are un caine alb, mic si batran, un fel de bichon care umbla cu limba scoasa intr-o parte, cu o pata rosie pe cur, tanti Hortensia zice ca e o tumora si-i da zilnic cu o solutie albastra luata de la medicul veterinar.
Eu l-am poreclit Limbuta, pentru ca nu am intrebat niciodata cum il cheama. 
Cu mic cu mare, dimineata inainte de ora 8.00 Rocada se umple de masinile celor care pleaca la locul de munca.



Si intr-un sens si in celalalt autoturisme, dubite, autobuze, camioane insirate inainteaza ca un sarpe lung, multicolor pe fiecare banda.
Pe 4 benzi, masini bara la bara, soferi si soferite, stau incruntati si concentrati la stergatoarele de parbriz.
O fata intr-un Forf Fiesta merge cu geamurile aburite.
Este blonda, desi nu cred ca are vreo legatura.
Isi leagana capul probabil in ritmul unei melodii de la radio.
Alta fata intr-un Opel Astra, fumeaza, tine tigara intre degetele de la o mana  si in cealalta mana tine telefonul mobil.
Probabil da mesaje pe Facebook.
Nu imi dau seama cum tine volanul.Bine ca merge incet.
Gaze de esapament, claxoane, injuraturi, degete mijlocii aratate si iarasi claxoane.
Este un loc unde se vorbeste mult despre mame.
Un caine ud si murdar traverseaza strada pe trecerea de pietoni.
Alte claxoane.Cainele isi vede de treaba lui.
Nu are nici masina si nici umbrela.Probabil nici cip nici punga ca sa-si adune fecalele.
Intr-o groapa s-a format o balta.
Toate masinile ocolesc groapa.
Daca plantam flori in groapa se supara cineva?Am vazut odata o fotografie facuta de unii care facusera asta in niste gropi pe un drum.
Din cand in cand are loc cate o tamponare usoara.
Atunci traficul se blocheaza complet.Niciun politist nu dirijieaza traficul.
Cand apar mai mult il incurca.
Azi am plecat pe jos la munca.Am umbrela.
Mi-am cumparat-o acum 2 ani cand m-a prins ploaia in Sultanahmet de la un turc cu 10 lire.
Imi ceruse mai mult dar atat aveam la mine schimbat.
In Turcia nu am vazut cersetori.Vand umbrele, vand apa ,vand plasturi dar nimeni nu cere bani.
Buna umbrela, daca era chinezeasca nu ma tinea atat.
Cica turcii nu fac lucruri bune, vorbeste lumea cred, la mine vad ca sunt bune.
Deschid umbrela si inaintez usor usor prin ploaia deasa.
In strada il zaresc pe nea Gigel.
Miroase a bautura si ii tremura mainile.
Are o plasa goala in mana dreapta pe care o plimba in fiecare zi.
Nu-mi pot lua ochii de la mainile lui, parca danseaza din ele, tic tac, tic tac.
Cum o fi sa bei de la ora 7.00?
Incerc sa il evit dar ma striga sa-mi spuna ca m-a barfit un vecin ca arunc rahatul Sarei pe geam.
Sara este o catelusa rasa Puli si are 3 ani care face parte din familia mea.
Ii raspund ca nu era rahatul Sarei, era al meu pentru ca Sara nu-si face nevoile in casa.
L-am blocat si plec mai departe.
Intr-un Cielo albastru il vad pe Mugurel.Mugurel este un tip inalt, prezentabil, miroase mereu frumos si se imbraca cu haine de firma.
In fiecare dimineata duce o tipa blonda la serviciu.
Este perseverent.Fumeaza cu geamurile inchise.
Cand nu ploua il gasesc de obicei langa masina.
Ne facem  cu mana amical.
In fata mea o doamna cu tocuri de 10 cm si pardesiu,sub o umbrela rosie pe care scrie mare Vodafone exerseaza mersul Claudiei Schiffer.
Doamna nu cred ca este de la Vodafone si nu este nici manechin dar merge frumos.
Are o tinuta ferma ca a dansatorilor profesionisti.
O depasesc. Depasesc toate masinile.Traversez usor strada deoarece toate masinile mai mult  stau pe loc.
Ajung la serviciu mai repede decat vecinii mei care au plecat cu masina.
Din cauza "soferilor de ploaie" distanta intre 4 statii de autobuz se face in 30 de minute.
Atat zice ca a facut astazi domnul Biban de la Consul pana la gara.
Se da peste cap orice orar, orice intalnire, nu conteaza asta atunci cand ploua.
Cand ploua toate masinile sunt pe strada.
Seful vine la munca cu masina si ajunge la serviciu la o ora dupa mine blestemand ploaia, orasul si circulatia.
Vantul i-a rupt umbrela cand a coborat din masina.
De la o vreme ploua la ora cand merg la munca si la ora cand plec de la munca.
Parca cineva a aranjat ca lucurile sa mearga prost peste tot, inclusiv cu ploaia asta care nu se mai termina.
Bine ca am umbrela.Trebuie sa plec acasa.
Iar ploua!
Ne vedem maine!
Sper sa nu mai ploua.
Voi ce luati cu voi cand ploua, umbrela sau masina?

Niciun comentariu: