duminică, 25 iunie 2023

Încă o degustare de vinuri cu Crama Liliac

Joi seară am reuşit să ajung la o degustare de vinuri la mai vechile noastre gazde de la C House Milano în Craiova unde ne-am delectat cu vinurile de la Liliac în asociere cu brânzeturile de la Delaco. 

M-au însoţit şi doi prieteni care au fost foarte încântaţi de vinurile prezentate astfel încât a doua zi au mers să cumpere câteva sticle de la un magazin din oraş. 

Dat fiind faptul că a venit căldura m-am simţit mult mai bine la C House pe de o parte ca a fost destul de răcoare la terasa iar pe de altă parte nu mi-a mai rămas în haine mirosul de mâncare ca în alte ocazii.

Pentru cei cărora nu găsesc soluţii la problema mirosului de mâncare din restaurante, miros pe care eu personal îl detest am văzut recent în Bulgaria într-un hotel de 5 stele în care se servea masa all inclusive şi se gătea în spaţiu închis în faţa clienţilor peste, carne, shaorme şi alte carnuri pe grătar fără să fie pic de miros, deci se poate dacă exista bunăvoinţă şi se investeşte corespunzător în hote şi alte aparate de acest gen.

Mâncarea este bună chiar dacă preţurile sunt cam piperate fiind comparative cu alte oraşe mari din România şi chiar din Europa sau Asia (o sticlă cu apa este mai scumpă ca pe Drumul Crucii)

Vinurile de la Liliac se produc din strugurii cultivaţi în 2 podgorii:


- Podgoria Batos care are o suprafaţă de 38 de hectare

- Podgoria Lechinţa care are o suprafaţă de 14 de hectare


Din păcate promovarea acestor vinuri se face  scoţând în evidenţă faptul că se foloseşte experienta austriacă în zona viilor cultivate de coloniştii saşi din secolul al-XIV-lea, iar numele de liliac vine de la liliecii din zonă care se hrănesc cu dăunătorii din vie (aşa o fi, ce e drept vinurile sunt foarte bune).

Dacă sunteţi curioşi ce am servit voi enumera vinurile şi brânzeturile asociate împreună cu remarca că totul a fost foarte bun aşa cum ştiam şi de la degustarea anterioară cu vinurile de la Liliac:


1. Liliac Private Selection Sparkling Rosé + Aperifrais Ile de France,



2. Liliac Sauvignon Blanc + Camembert Ile de France



3. Liliac Rose + British Cheddar Delaco D'Exceptie,



4. Liliac Red Cuvee (Feteasca Neagră şi Merlot) + Caşcaval Sofia Delaco,



5. Liliac Unexpected 2.0 (vin desert din 7 soiuri de struguri) + Gorgonzola Delaco D'Exceptie.




Alexandru Zeca reprezentantul zonal ne-a prezentat şi răspuns la întrebările despre vinuri, podgorie şi alte amănunte legate de cules, preparat etc.

Am apreciat foarte mult combinaţia a-2-a care s-a potrivit mai mult căldurii de afară altfel aş fi votat combinaţia a-4-a.



Sauvignon Blanc de la Liliac a primit de curând medalie de aur la Vinarium având o concentraţie alcoolică de 13,0 vol. %. Se recomanda a fi servit la o temperatură de 10 grade Celsius şi este un vin cu o culoare galben pal ce surprinde cu aromele intense de grapefruit, pepene galben și mango combinat cu note florale de salcâm și citrice. Este un vin cu o complexitate aromatică amplă având o textură cremoasă și un post-gust lung, bogat în citrice și fructe tropicale.

De regulă acompaniază perfect preparatele din pește, fructe de mare și brânzeturi.

Brânza Camembert este originară din Normandia, Franța. Este fabricată din lapte de vacă și are o maturare moale și o textură cremoasă, cu o crustă albă comestibilă de mucegai, considerată o delicatesă. Aroma de Camembert poate fi descrisă ca fiind de ciuperci, de ou, de usturoi, de nucă, de lapte, de iarbă și/sau de fructe.

Camembert poate fi făcut din lapte de vacă pasteurizat sau nepasteurizat. Laptele este amestecat cu o cultură de drojdie înainte să fie închegat, permițând culturii să se răspândească și să favorizeze dezvoltarea crustei.

Odată ce s-a format cașul, acesta este tăiat, turnat în forme, scurs de zer și pus la saramură. Brânza se învechește pe rafturi timp de cel puțin patru săptămâni și se întoarce periodic pentru a se asigura că mucegaiul crește uniform din interior spre exterior, dezvoltând în același timp un centru cremos. Cu cât brânza se învechește mai mult timp, cu atât mai moale este textura și mai puternică este aroma brânzei maturate.

Am degustat pe rând fiecare vin, brânză şi combinaţia acestora, a urmat o tragere la sorţi la care nu am câştigat nimic şi a fost făcută fotografia de grup în care apar  multe persoane necunoscute (ca să nu mă mai întrebaţi cine este X sau Y).






A fost o seară plăcută dat fiind faptul că am degustat un vin bun şi am aflat câte ceva interesant despre locuri în care deocamdată nu am călătorit.



Niciun comentariu: