vineri, 9 iunie 2017

Picnic de Rusalii la Avincis-Vila Dobruşa

Fără îndoială atunci când vorbeşti despre Avincis cunoscătorii se gândesc imediat la un vin bun.
Există încă multă lume care nu a auzit de Avincis, fapt constatat personal atunci când am postat pe Facebook fotografii de la Picnicul Anual Avincis de la Vila Dobruşa, la care am fost invitat a doua zi de Rusalii.




AVINCIS - Vila Dobruşa a organizat cel de-al şaptelea Picnic Anual în compania prietenilor, colaboratorilor şi a membrilor familiei pe data de 5 iunie 2017.
Deoarece puţini oameni au avut ocazia să vadă acest loc binecuvântat îmi permit să scriu câteva rânduri despre vizita la Vila Dobruşa.

Aici se cultivă şi prelucrează următoarele soiuri româneşti de viţă de vie: Crâmpoşia Selecţionată, Tămâioasa Românească, Feteasca Regală, Feteasca Albă, Negru de Drăgăşani, Novac şi Feteasca Neagră.
Vinurile produse au primit multe premii internaţionale şi o parte dintre aceste vinuri pot fi achiziţionate din magazinele Auchan sau Carrefour.

Această vie de circa 40 ha plantate ocupă tot dealul pe care se afla Vila Dobruşa, şi coboară în pante dulci spre văile scăldate de razele soarelui.
Din acest motiv via are parte de o expunere la soare excepţională.







Invitaţii prezenţi au socializat la un picnic bogat şi foarte gustos acompaniat de o parte din vinurile AVINCIS şi de muzică live cântată de Alex Porro Band.






Împreună cu o parte din bloggerii olteni am ajuns la Vila Dobruşa în jurul orei 11 fiind întâmpinaţi de către familia Cristiana şi Valeriu Stoica alături de Mihaela Corendea, administratorul Domeniului Dobruşa.

Ne-am aşezat la o masă sub umbrarele amplasate pe gazonul tuns cu grijă.
După ce am servit o cafea şi un pahar cu vin am fost invitaţi la un tur al Domeniului Dobruşa de către Mihaela Corendea.




A urmat vizita în cramă unde am văzut utilajele şi recipientele folosite la alegerea strugurilor, zdrobirea acestora, fermentarea vinului sau îmbutelierea şi etichetarea sticlelor.
Vizitatorii au putut pune întrebări diverse în general legate de cultura viţei de vie sau prepararea şi conservarea vinului.




După terminarea vizitei Familia Stoica a urat bun venit oaspeţilor prezenţi la picnic şi a mulţumit din suflet tuturor celor care au fost alături de vinurile Avincis.
Acestea fiiind zise şi făcute s-a deschis oficial picnicul unde s-au putut servi delicioase gustări, salate şi numeroase feluri de mâncare stropite din belşug cu vinurile din producţia proprie.




După o masă îmbelşugată o plimbare este binevenită aşa încât am urcat pe crama de unde am făcut fotografii cu panorama zonei, Oltul sau întreg domeniul dominat de crama modernă şi conacul restaurat de arhitectul Alexandru Beldiman.









Pe acoperişul cramei sunt construite 3 case de lemn în care se oferă servicii de cazare, masă, turul cramei, plimbări în vie şi bineînţeles degustare de vinuri la preţuri decente.
În vecinătatea conacului am putut admira câteva soiuri de trandafiri căţărători frumos mirositori şi panorama asupra văilor aflate la poalele dealului Dobruşa.









De la barul vilei s-au putut cumpăra de către musafiri vinurile Avincis.
Ne-am luat rămas bun de la gazde şi am plecat cu mult înainte de apusul soarelui mulţumiţi că am petrecut o zi de sărbătoare într-un loc binecuvântat.




Într-o ţară frumoasă cum este România Vila Dobruşa este încă un loc minunat în care avem dovada că omul sfinţeşte locul.
Pentru călătorii care trec prin Drăgăşani Vila Dobruşa este o destinaţie turistică care nu trebuie ocolita de către acei care doresc să se delecteze cu un vin bun în cadrul unei degustări organizate să petreacă câteva momente frumoase într-un peisaj de vis sau vor să cumpere direct de la producător vinul produs aici.

Mulţumesc gazdelor pentru invitaţie si frumoasa organizare!

Niciun comentariu: