joi, 22 septembrie 2016

Cum nu poti fi o persoana manierata-Regula nr. 1

Toata lumea stie sau a auzit de Codul Bunelor Maniere Astazi.
Care nu mai sunt atat de stricte ca acelea de acum 50 de ani.
Daca oamenii ar respecta macar jumatate din acestea, viata noastra ar fi mult mai simpla si frumoasa.
Maniere mai vechi sau mai noi, cu toti le-am invatat la scoala la orele de dirigentie, de la parinti sau bunici, din viata de zi cu zi.
Unii le aplica altii nu.
De cate ori pe zi auziti cuvintele magice:Te rog!, Multumesc!, Imi cer scuze! si altele similare?
Daca vrei sa fii neam prost, marlan, necioplit, badaran, prost crescut, bou, vaca, bivol, cacat bolnav iti recomand urmatoarea Regula nr. 1 cu normele de aplicare ale acesteia pentru ca succesul sa fie garantat:
Da o intalnire uneia sau mai multe persoane si nu te prezenta la intalnire. 
Norme de aplicare:
Daca vrei ca marlania sa fie maxima nu anunta ca vei lipsi de la intalnire. 
Marlania poate fi adusa la apogeu daca persoana care te asteapta te suna sa te intrebe daca mai vii si nu raspunzi la telefon.
Daca te intalnesti a doua zi cu persoana sau persoanele tratate cu curul prezinta-le o scuza infantila care sa le jigneasca inteligenta la maxim gen:
"Mi-au venit niste musafiri neasteptati!"
"Imi curgeau mucii atat de rau incat mi-a fost teama ca va dau raceala!"
"Nu am avut cu ce sa ma imbrac!"
"Am fost in depresii!" 
"I-a fost rau mamei!''  
si altele similare.

O doamna respectabila spunea ca daca ceva nu iti convine, asta se numeste in psihologie "Oglindire".
Eu cred ca daca nu iti convine ceva si spui ca nu iti convine, se numeste ca nu accepti mitocania unora.
De ce i-as spune cuiva de exemplu ca este o persoana minunata daca de cate ori o salut se uita miopeste pe tavan sau la mine ca prin geam?
Sau ca este minunata dar miroase a transpiratie sau ceapa prajita?
Pentru ca nu te obliga nimeni sa suporti orice de la oricine!
Iar daca doamna vrea sa suporte porcarii de teama oglindirii este problema dumneaei.

Niciun comentariu: