marți, 2 august 2016

Just Faust

Există cineva care nu a auzit de Faust?
Sâmbătă seara aflându-mă la Sibiu, am avut privilegiul să vizionez această piesă, la care de obicei nu se găsesc bilete.
Între două concerte rock, timp de două ore am călătorit printre oameni, demoni, duhuri, îngeri, porci, ţărani, femei, paji, cavaleri şi vrăjitoare în celebra piesă la care din întâmplare am găsit bilet.
Adică mai erau două bilete nevândute şi eu am fost unul dintre norocoşii cumpărători.


Regizorul Silviu Purcărete despre care aminteam acum vreo câteva săptămâni la o postare, are multe spectacole de referinţă, atât în România cât şi în străinătate.
Numele marelui regizor este legat, în principal, de colaborarea cu Teatrul Național din Craiova ("Ubu rex cu scene din Macbeth", "Titus Andronicus", "Phaedra", "Danaidele", "Orestia", "A douăsprezecea noapte", "O Furtună" ș.a.). Multe dintre spectacolele sale montate la Craiova au fost invitate la numeroase festivaluri din întreaga lume (Avignon, Edinburgh, Tokio, Melbourne, Montreal, Glasgow, Varna ș.a.).
Silviu Purcărete este cunoscut și drept un foarte bun regizor de spectacole de operă: "La Boehme" de Puccini (Essen), "Parsifal" de Wagner (Scottish Opera), "Roberto Devereux" de Donizetti (Wiener Staatsoper), "Castor și Polux" de Rameau (Opera din Bonn)
Am văzut acum 2 ani la Craiova spectacolul "Cum vă place" de W. Shakespeare în regia acestuia, cu teatrul Naţional din Budapesta, un spectacol realizat cu mulţi actori, în care urmând acţiunea cunoscutei piesei îşi creează tablouri foarte plăcute pe scenă, cu personajele şi figuranţii..





La Sibiu, în piesa Faust care se joacă cu casa închisă din 2007, am văzut cea mai mare desfăşurare de forţe şi energie, peste 100 de actori creează într-o hală a unei întreprinderi imagini spectaculoase în binecunoscutul stil al marelui regizor, fără a insista foarte mult asupra textului piesei.
Pentru că nu este suficientă crearea imaginilor cu actori, la Noaptea Valpurgiei spectatorii înşişi participa la piesa de teatru fiind invitaţi de nişte oameni cu cap de porc în spatele scenei, de unde urmăresc piesă, acţiunea şi personajele acesteia la care se adăugă un rinocer, porci, sex, avorturi, sânge, femei, un pod rulant de care sunt atârnaţi, ridicaţi şi plimbaţi actorii, o trupă rock care acompaniază scenele, jocuri de lumini şi efecte pirotehnice.
Toată această combinaţie de muzică, lumină, foc, replică, dans, mişcare este foarte spectaculoasă şi conferă unicitatea şi originalitatea acestei producţii.
Jocul lui Ilie Gheorghe este foarte bun aşa cum ne-a obişnuit, dar eu am fost impresionat de Ofelia Popii, care în rolul lui Mefisto face un joc spectaculos.
Ofelia Popii îşi modulează vocea şi îşi controlează mimică, poziţia corpului şi gesturile de o manieră cum nu am mai văzut până acum, inducând permanent o stare plăcută publicului, stare pe care nu o pot exprima prin cuvinte.














Pentru cine nu a văzut această montare nu este încă târziu, dacă sunteţi iubitori ai teatrului merită făcut un efort, cunosc foarte mulţi oameni care au mers special la Sibiu pentru a vedea această piesă.
Merită cu prisosinţă fiecare minut petrecut în sală!







Fiecare piesă de teatru pe care o vizionez aduce ceva nou, îmi lasă în suflet ceva frumos, o stare de bine, o vrajă, un mesaj... şi probabil la fel tuturor spectatorilor
La câteva zile după ce am vizionat această piesă starea mea de bine se menţine încă!
Piesa se mai joacă pe 19 şi 20 august şi bilete şi găsesc pe site-ul teatrului.

Niciun comentariu: