luni, 4 iulie 2016

La Scena.O Chacarera vesela si o milonga trista...

Vineri am plecat la Bucuresti, cu sauna pe roti, unul dintre trenurile CFR Calatori.

Care a venit cu 12 minute intarziere si pana la Bucuresti a mai pus vreo 20 de minute.

Seful de tren avea o moaca,de parca venea de la nunta.

Nu ca ar fi fost baut, ci asa era figura lui, din nastere.

Ca Birlic, Puiu Calinescu, Belmondo....avea o figura comica.

De nuntas.

Uitandu-te la el, te asteptai din moment in moment, ca cineva sa cante Hora Miresei.

S-a tot chinuit omul, butonand prin tabloul electric al vagonului, sa-i faca ceva instalatiei de aer conditionat, aceasta debita ceva, insa nu facea fata.

Este foarte posibil sa nu fi avut suficient freon...

Arta cere sacrificii, fiica-mea a vrut sa fie prezenta la Shine, un mare festival Rock, care s-a desfasurat la Arenele Romane.

Ne-am cazat la un coleg de liceu de-al meu , in Militari, care in ciuda unor probleme pe care le avea de rezolvat, a fost foarte dragut si ne-a suportat pana duminica.

Am ajuns in Bucuresti fierti si opariti, am mers la colegul, ne-am spalat si schimbat si fuga , fuguta, am plecat spre Parcul Carol.

De la Unirea am mers pe jos, am vrut sa vad orasul, sa-i simt pulsul, zgomotul si mirosul.

Bucurestiul are multe cladiri vechi si frumoase, mare parte din ele din pacate sunt cam darapanate, cam neingrijite.

Am vazut o terasa faina, nu am avut timp sa intru, dar mi-am promis sa revin si sa beau o bere acolo, cat de curand posibil.





In vreun sfert de ora am ajuns, am lasat copilul cu o gasca de rockeri in formare, din Craiova si m-am intors pe jos la Unirea.

O sa-i treaca, candva am fost si eu rocker, cu plete si barba, mai am si acum prin casa un tricou cu Scorpions...

Vorbisem cu David, sa mergem la o Milonga.

Nu fusesem niciodata la o Milonga.

Stabilisem sa mergem impreuna, la un local de pe Calea Calarasi, La Scena.

Acolo urma sa vina un  profesor dansator din Argentina, sa predea Chacarera o ora sau doua, dupa care in aceeasi locatie, sa fie o petrecere traditionala de Milonga.

"David ma duci si pe mine la o Milonga? In Bucuresti, da, sa vad si eu cum se distreaza oamenii!Am cateva ore libere, nu am chef de latino, mi-ar placea ceva nou!Pana iese fiica-mea de la concert, vizionez si dansez si eu cu niste dansatori adevarati."

"Mergem, sigur ca da, vezi sa iti iei camasi de schimb, este cald si daca transpiri te poti schimba de ele!"

Asa ca datorita sfaturilor lui David, am avut si un bagaj suplimentar de camasi, in sauna pe roti.

.Care nu mi-au folosit, pana la urma...mansarda are aer conditionat care functioneaza...

David nu a mai putut merge, in ultimul moment a intervenit ceva, mi-a explicat cum ajung la terasa respectiva, nu era foarte departe de Unirea, cred ca nu am facut mai mult de 10 minute pe jos.

O locatie foarte frumoasa...care merita vizitata.

Un loc in care se poate manca, bea ceva si am inteles ca se joaca si teatru.



Am regasit doua persoane cunoscute, pe Gabi si pe Julieta, lumea este mica, intodeauna poti gasi pe cineva cunoscut, exact unde nu te astepti.

La mansarda a avut loc evenimentul pentru care m-am dus pana acolo... mult asteptata lectie de Chacarera.

Despre Chacarera am mai scris in alta postare, este un dans traditional argentinian foarte frumos, ritmat si vesel.

Si Laura Iaru si Diego Denett, s-au straduit sa ne invete sa dansam Chacarera si impresia mea este ca au si reusit ceea ce si-au propus.

Daca au reusit sau nu, puteti vedea aici.

S-a baut ceai Mate, ceai traditional, dupa un ritual prezentat de Diego.

Din pacate, din cauza unor probleme de sanatate, eu nu pot bea orice fel de ceai, iar cafea beau ocazional, asa incat nu va pot spune ce gust are acest ceai.

Un domn,  prezent acolo a spus ca este amarui, ceva in genul ceaiului de galbenele.

La final ne-am fotografiat cu Laura si Diego iar unii dintre cei prezenti au filmat coregrafia care ne-a fost predata.

Dupa o mica pauza, Laura a anuntat ca incepe Milonga.

O doamna mi-a cerut bani de doua ori, o data pentru eveniment si o data pentru petrecere, in contradictie cu ceea ce scria pe pagina evenimentului.

I-am dat, ca nu venisem doar sa ma cert cu lumea prin cluburi.

A fost o petrecere cu multe femei singure si triste.Majoritatea am remarcat ca aveau nasul mare.

Doua dintre ele le-am perceput ca fiind revoltator de toxice, un fel de  vampiri energetici in formare.

Oamenii din provincie, care se stabilesc in capitala, se schimba brusc.

De obicei in rau, am constatat asta in timp...si nu numai eu sunt de parerea asta.

Am invitat o domnisoara la dans, m-a refuzat, vorbea cu cineva pe facebook.

Domnisoara este din Craiova, dansasem cu ea Chacarera, putin mai devreme.

A uitat deja de unde a plecat.A calcat in scuipati de Bucuresti si a inceput sa aiba fite.

Am dansat foarte frumos insa, cu o doamna din Calarasi, doua tande, ne-am potrivit foarte bine la pasi si ritm, fara sa ne stresam foarte mult sa facem cine stie ce figuri complicate.

Logic intr-un fel, deoarece doamna mi-a marturisit, ca practica  dansuri latino de multi ani.

Am dansat cu o tipa blonda mai plinuta, cred ca stia numai cativa pasi de tango, cum am scos-o din pasii pe care-i stia s-a blocat, am dansat numai pe invers...cred ca a fost singurul dans pe care l-a dansat, am vazut-o stand pe scaun permanent, undeva in fata mea.

Sigur nu-i placuse.Nici mie de altfel!

O creata urata si inalta, cu ochelari de distanta,  m-a refuzat cu o privire de gheata, s-a uitat la mine ca prin geam si mi-a marturisit ca in seara de vineri a ales sa nu danseze.

Peste doua zile l-a refuzat in alt loc pe Florin pe motiv ca nu are pantofii de dans in picioare.

Julieta a zis ca nu danseaza, pentru ca e transpirata, alta Miss Tango mi-a zis ca e in pauza.

Am  dansat cu doua fete pe care nu mi le mai amintesc foarte bine.

Una din ele mai solida mi-a zis ca ce dansam nu seamana a tango...

"Nu, dar daca stam pe scaune sigur nu seamana a nimic.Ca sa inveti sa dansezi trebuie sa te ridici de pe scaun.Evoluezi numai daca repeti miscarile in cuplu.Ai dreptate seamana a sumo!"

Fara un efort prea mare, am reusit sa ma plictisesc.Nu am mai avut chef sa invit pe nimeni la dans.

O urata si doua nasoase, au reusit sa-mi transmita starea lor toxica.

Am ramas in continuare sa admir cele 2-3 cupluri de dansatori, pe care le remarcasem mai demult si care au dansat extraordinar de frumos.

Mi-a placut un tip brunet si slabut, avea parul strans intr-o coada la spate, a dansat minunat cu o partenera blonda, foarte prezentabila.

I-am si zis lui Dan:
"Uite ce frumos danseaza perechea asta!"

Mai era un tip grizonat care dansa foarte bine cu sotia sau prietena.

De fapt majoritatea barbatilor prezenti acolo, erau cu partenerele lor.

Vedeta serii a fost Lorenzo, a dansat mult, este un mare iubitor al tangoului, cred ca nu mai poate trai fara trango.

Din cand in cand isi facea vant cu un evantai.Simpatic si dezinvolt, sarea si piperul petrecerii.

Aduce briza marii in capitala, cat de des are ocazia, si o combina cu muzica de tango in locurile unde se tin petreceri specifice.

Suntem prieteni pe facebook, dar pana  vineri nu ne-am dat seama ca nu stim de 30 si ceva de ani, pana la urma din nou lumea este din nou foarte mica, nu-i asa?

Oameni frumosi, potriviti, care se miscau perfect, in ritmul muzicii, Grizonatul, Lorenzo si Brunetul cu coada.




Pacat ca nu prea zambeau.

Au facut nota discordanta, fata de femeile triste si singure care au fugit din fata televizorului cateva ore, ca sa nu faca nimic.

S-au gatit doua ore, au mers o ora pana acolo, mai merg o ora inapoi acasa, ca sa stea pe scaun, intr-un club de dans.

Au senzatia ca daca  au baut apa dupa Maria Filali,  se misca picioarele mai repede.

Isi consuma viata inutil, hranindu-si orgoliile...

Luni la servici se vor lauda la colegi:

"Am fost la Milonga in mansarda La Scena!"

Adica am stat pe scaun, ca ma strageau pantofii.

Aia noi care-i iau numai la milonga.Din banii de bursa.Sau din al-13-lea salariu.

Bine ar fi daca cei prezenti, ar copia atitudinea lui Diego.

Un bun dansator, modest, amabil, vesel, pozitiv, asa cum ar trebui sa fim toti.

Constient de valoarea lui, nu l-am vazut niciun moment bravand cu talentul si cunostintele lui.

Calm si zambitor, a explicat ceea ce era de explicat, a dansat, a povestit

A dansat tango la fel de natural si deschis ca si Chacarera.

Pe la ora 1 si ceva am plecat, m-a sunat fiica-mea ca se terminase concertul...am plecat usurat, sa o iau, cu un taxi.

M-a intrebat Julieta daca mi-a placut petrecerea...i-am raspuns ca nu.

"Doar ai fost la noi, ai vazut ce petreceri facem la Craiova!"

"Da, dar noi aici nu le amestecam"

"Nu e vorba de amestecat, e vorba de spiritul muzicii, spiritul dansului, veselie, este party nu inmormantare..."

 A fost cel mai macabru, socant si trist fenomen pe care l-am putut vedea in anul 2016.

Ceva de genul unei piese de teatru in care niste oameni vii, danseaza profesionist, intr-un decor superb, pe o muzica frumoasa, printre niste papusi  abandonate, prafuite si stricate.

Cam cum ai dansa in cimitir, in care cineva a infipt niste femei, care stau ca  niste sperietori sa sperie strigoii, daca va puteti imagina tabloul.

Regizorului Silviu Purcarete, care este expert in a picta pe scena teatrului cu oameni, i-ar fi  luat mult timp sa gaseasca asemenea peisaj.

Este dreptul fiecaruia sa refuze un dans, o invitatie, fie barbat sau femeie.

Sa fie vesel sau trist.Sa fie prezent sau absent intr-un loc.

La Craiova la orice tip de dans, invita inclusiv femeile, pentru ca au plecat de acasa, ca sa danseze.

Dar peste tot sunt valabile unele motive de refuz.....

Unele persoane refuza pentru ca nu le place cel/cea care le invita sau cum le invita.

Altele refuza , deoarece nu le place melodia sau muzica in general, sincer muzica nu este nemaipomenita in aceasta locatie, si credeti-ma stiu sa apreciez muzica buna.

Persoanele foarte avansate refuza deoarece isi strica tehnica.

Evident, igiena are rolul ei, un motiv de refuz, legat de igiena este scuzabil.

Refuzul din prostie sau orgoliu totusi, nu are scuze.

O scoala de dans fara barbati nu exista!

La Imperius era o grupa cu 10 fete.Dansa instructorul cu fiecare prin rotatie.Dupa doua luni au abandonat toate cursurile.Nu aveau cu cine dansa cu cine exersa.

O petrecere fara barbati arata ca o sedinta feminista la care lipsesc crosetele, goblenurile, mileurile si macrameurile.

Nu-mi doresc sa revad prea curand atmosfera aia trista.Lipsea ceva, cateva bocitoare..

Daca vreau sa vad o atmosfera negativ, ies pe casa scarii, intr-un bloc oarecare, merg la spital, la judecatorie sau la cimitir.

Sau convoc trei colivarese si le ascult dialogul insipid.

Cand mergi la o petrecere sigur te astepti la ceva vesel si frumos.

Cu o conditie.Sa nu fie La Scena.

Si nu este numai parerea mea, din pacate!

Niciun comentariu: