vineri, 8 iulie 2016

Despre Feminitate si Feminism la Tradem

Aseara  la Casa de Cultură „Traian Demetrescu” din Craiova a avut loc o nouă întâlnire din cadrul proiectului „Prăvălia culturală îţi dă rendez-vous la Tradem!”. Au fost invitaţi „la tejghea”, în Salonul Medieval al instituţiei, toţi cei care au dorit să-şi spună părerea despre „Feminitate / Feminism”.
Stiam de manifestare, tema suna interesant, chiar daca eram cam nehotarat, nu aveam alt program, asa ca  am urcat in masina si m-am dus pana la Tradem.
Am ocolit tot centrul ca sa gasesc un loc de parcare, asa ca in final am ajuns cu vreo jumatate de ora intarziere.

In sala erau circa 30-40 persoane asezate pe  scaune, scaunele  formau un cerc astfel incat se puteau vedea majoritatea participantilor la discutie.
Am intalnit cu aceasta ocazie multe persoane cunoscute, care si au exprimat pe rand, parerea despre feminitate si feminism, misoginism, familie si prezente feminine sau feministe in literatura, arta sau alte domenii.


Conform DEX:
FEMINITÁTE s. f. Ansamblu de trăsături care constituie specificul caracterului feminin. – Din fr. féminité. 
 FEMINÍSM s. n. Mișcare socială care susține egalitatea în drepturi a femeii cu bărbatul în toate sferele de activitate. – Din fr. féminisme, rus.feminizm. 
Cel mai interesant punct de vedere asupra temei propuse spre dezbatere, l-a avut dupa parerea mea doamna Ileana Stanculeasa.
Doamna Stanculeasa a scris si o carte foarte interesanta despre puterea cuvantului si vindecarea spirituala, pe care am citit-o acum un an sau doi, este doctor in teologie si mama a doi copii care sunt persoane foarte cunoscute in tara si peste hotare.
Din pacate, am constatat ca unele persoane din sala, s-au straduit permanent sa mute firul discutiei inspre homosexualitate, relatii homosexuale, familia homosexuala, infierea copiilor de catre familiile homosexuale; acest lucru a condus la discutii contradictorii din care nu s-a ajuns la nicio concluzie, cu atat mai mult  ca  tema discutiei trebuia sa fie alta.







FAMÍLIE, familii, s. f. 1. Formă socială de bază, întemeiată prin căsătorie, și care constă din soț, soție și din descendenții acestora. ◊ Aer de familie = fizionomie caracteristică, trăsături comune unui grup de persoane înrudite prin sânge. Nume de familie v. nume. 2. Totalitatea persoanelor care se trag dintr-un strămoș comun; neam, descendență. ♦ Familie de albine = totalitatea albinelor dintr-un stup, alcătuită din matcă, albine lucrătoare și trântori. 3. Fig. Grup larg de oameni, de popoare etc. cu interese și idealuri comune. 4. Categorie sistematică în botanică și în zoologie, inferioară ordinului, care cuprinde mai multe genuri de organisme cu caractere comune. 5. Grup de cuvinte, derivate și compuse, formate de la același cuvânt de bază. ♦ Grup de limbi care provin dintr-o limbă comună inițială. – Din lat. familia, it. famiglia (cu unele sensuri ale fr. famille). 
HOMOSEXUALITÁTE s. f. Atracție sexuală pentru indivizi de același sex; pederastie, inversiune sexuală, invertire sexuală. [Pr.-xu-a-] – Din fr.homosexualité. 
Deoarece in intervalul celor doua ore petrecute la Tradem  nu am epuizat si lamurit tot ceea ce am fi putut spune in legatura cu tema propusa, am continuat discutiile la terasa Restaurantului Roata, intr-un grup mai restrans, format din numai 6 persoane.
Celor care vor sa serveasca in liniste in centrul orasului, o gustare, o cafea, o bere sau un suc rece, le recomand aceasta terasa foarte frumoasa, plina de flori si care are preturi rezonabile.
Poeta Rodica Ion, care a fost impreuna cu noi, ne-a invitat pe data de 4 august, ora 17.00, la Biblioteca Aman, unde isi va lansa un nou volum de versuri.
Eu am citit cateva poezii din acest volum si desi nu sunt mare cunoscator, mi-au placut.

Chiar daca ne-a prins intunericul la terasa, racoarea serii si diversitatea subiectelor abordate, ne-a facut sa nu resimtim oboseala zilei care tocmai trecuse. 
A trebuit sa ne despartim intr-un final si sa plecam spre casele noastre.
In mod cert ne vom mai revedea, cel putin in aceeasi formula, deoarece mai avem multe sa ne spunem.


Niciun comentariu: