miercuri, 22 iunie 2016

O zi torida de vara, cartoane, PET-uri si alte gunoaie din casa si din viata

M-am trezit cu noaptea in cap...cum se lumineaza de ziua, nu mai pot dormi, ma deranjeaza lumina..
.
Am casa cu fundu-n sus, in toate camerele este vraiste, trebuie tras cu aspiratorul, sters praful, scuturat, aranjat etc.

Parca a trecut un bombardier pe aici, dupa ce in prealabil casa a fost ravasita de un pluton de infanterie si o turma de tauri in calduri.

Nu are cine face, deocamdata nu murim, stam asa, ne miscam incet sa nu starnim praful prea mult.

Azi vor fi sigur peste 40 de grade.

Am cunoscut o doamna, ii ziceau cunoscutii Miss Scama, toata ziua stergea praful si pigulea scame imaginare de pe haine.

De pe hainele ei si ale tuturor celor cu care se intalnea pe strada si aveau curajul sa stea cu ea de vorba.

O tipa foarte curata, ingrijita, mereu tunsa frumos si machiata cu bun gust.

Stateai de vorba cu ea si pac, te trezeai ca apuca cu degetele ei lungi, cu unghii frumoase, ingrijite, ceva de pe hainele tale.

"Ce ai draga? Prinzi muste?Tantari?Ai ticuri nervoase? "

"Nu, aveai o scama pe sacou, sa ti-l perii mai bine cand iesi din casa!Ce dracu' nu te uiti si tu in oglinda, cand iesi din casa? "

La Miss Scama, curatenia de Paste sau de Craciun, dura cate doua saptamani, la un apartament cu 2 camere semidecomandat de 50 de metri patrati, in care locuia numai ea cu fiica ei.

Miss Scama in timpul liber facea cateva chestii principale: fuma, asculta manele la maxim, gatea, manca mult  si facea curatenie.

Din cand in cand o certa pe fiica-sa, care era la liceu si se mai pupa si ea, cu cate un baiat, pe la coltul blocului, cand cadea intunericul:

"Bai Coaie!
Daca te mai prind cu nespalatul ala pe la bloc, mor cu el de gat, fir-ar mama lui al dracului de imputit!
Cauta si tu unul cu bani, ca destul am stat cu calicul de taica-tu, care nu avea niciodata bani de-o bere!
A crezut ca daca are sula o sa stau cu el o viata.
Am scapat de el fi-i-ar neamu' de ras si cu el pe langa ei, calicii dracului!
Toti barbatii sunt niste jegosi si niste impotenti!
Sunt buni la casa muierii numai daca au bani! "

Ofta, isi aprindea o tigara, si incepea sa stearga praful prin casa fredonand incet o manea:

Asaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesuuuuuuuuuuuuuuuuuuunt zileeeeeeeele meleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......
Ieri Cristian China Birta m-a pus pe ganduri cu o constatare reala si din pacate foarte paguboasa si rusinoasa pentru orasul Craiova.

Dand cautare incognito, cu Google la cuvantul Craiova, a gasit pe pozitia 1 a cautarii,  un articol din Gazeta de Sud, despre crime si violenta.

Adica, un turist strain vine in Romania, vrea sa vina in vizita la Craiova si da o cautare pe Google, citeste :

"Nea Pandele din Craiova, si-a omorat cu 10 lovituri de cutit concubina, fiind orbit de gelozie.
Concubina, pe nume Margareta, se imbatase cu rom amestecat cu bere la dozator, in carciuma de cartier, impreuna cu vecinul Vasuica, care tocmai luase pensia.
Vecinul, din fericire a scapat cu fuga, insa medicii de pe Salvarea sosita la fata locului, nu au mai putut face nimic, ca sa-i salveze viata femeii!"

Pai ce face turistul nostru?

Isi ia catrafustele si merge in alta parte; nimeni nu vine intr-un oras in care, datorita faptului ca locuitorii se omoara intre ei si alti locuitori citesc pe nerasuflate stirea care-i excita si  face o audienta teribila in presa scrisa si online, pare un oras nesigur.

Ce mai urmeaza pe pozitiile2, 3, etc, credeti ca mai conteaza?
Pentru acel om sigur nu conteaza.

Am de dus multe gunoaie, nu stiu de unde se aduna atatea deseuri, PET-uri, hartii, cartoane, pungi si o sumedenie de alte nimicuri, care ma dispera.


Ma simt privit, ma intorc, este Ileana Cosanzeana, m-a vazut la ghena de gunoi, s-a oprit sa ma salute, sa o salut, sa stam de vorba.

In mana dreapta are un trandafir catifelat de culoarea rosie.Il miroase discret.

M-a prins in flagrant, aruncand neselectiv gunoaiele.

Si nu m-am spalat pe maini, dupa aceea.

Ma simt rusinat si penibil, ca un elev prins copiind.

"Saru-mana, ce faceti? Mergeti la munca? Voi merge si eu, am facut putina curatenie!"

"Sa aveti o zi frumoasa!Este bine sa aruncati gunoaiele!Aruncati cat mai multe dintre ele!Viata este frumoasa fara gunoaie!"

Ce frumoasa ar fi viata , daca m-as intoarce inapoi in casa, impreuna cu tine, sa mai dorm cateva ore!

Asta daca putem dormi!Putem duce impreuna cate gunoaie vrei, dupa acceea!, gandesc eu si incep sa ma tarasc spre servici.

Intr-o zi poate o sa-i povestesc cum a fost la Ziua Cainelui.

Merg grabit, fara sa ma uit in laturi, remarc o blonda inalta, cu parul putin ondulat si lung, imbracata cu pantaloni si sacou, din acelasi material, de culoare alba cu imprimeu.

Imprimeul mi se pare extrem de cunoscut...este asemanator cu cel de pe una dintre lenjeriile mele de pat.

Adica niste dizaineri de textile, au creat materiale de lenjerie de pat si de haine de strada cu acelasi imprimeu, pentru ca in mod sigur blonda, nu este  imbracata in haine facute din material de lenjerie de pat.

Imi vine sa ma duc sa o pipai pe hainele ei frumoase si  sa o intreb:

"Saru-mana, de unde ati cumparat aceste haine? Semana izbitor de mult cu lenjeria mea de pat imprimeul acestora.
Daca va asez in patul meu, va pot confunda cu acesta si din greseala ma pot aseaza pe dumneavoastra!
Parca ar fi o uniforma de camuflaj.
Credeti ca este un material identic?"

Cum nu am chef sa primesc o poseta in cap, nu o pipai si nu o intreb nimic...

Ajung la lift intr-un final, imi cade fata citind un afis lipit de un filozof. pe peretele dintre cele doua lifturi; vrea sa fie un program al acestora, in conditiile in care cele doua lifturi de fapt, sunt mai mult defecte.

Adica cele doua lifturi care sunt defecte mai mereu vor circula dupa urmatorul program:de luni pana vineri....sambata si duminica....liftul 1, liftul 2, c-asa-i hora pe la noi...ca tot a fost ziua Iuliei aseara.

Va dati seama, un individ care nu are ce face, a facut program la lifturi...

Iar eu care am ce face comentez asta...adica programul lui de cacat, facut la niste lifturi vechi, in care se blocheaza oamenii zilnic.

Ma impiedic de Panterone.

Este imbracat ca un rocker, are un tricou negru, cu capete de mort desenate, tuns zero si ras in cap.

Ii lipsesc cerceii si tatuajele.

"Salut! De unde ti-ai luat tricoul asta smecher? ", il intreb rezand, clefaind la o guma cu aroma de lamaie.

Fac un balon din guma si-l pocnesc cu zgomot.Poc!

Femeia de serviciu care a venit sa goleasca cosurile de gunoi,se sperie de pocnitura balonului de guma.Isi face o cruce mare, cu mana dreapta.

Sigur ma dracuie in gand:

"Stati-ar guma in gat, fir-ai al dracu de tampit!Daca iti torn eu cosul de gunoi in cap, mai pocnesti din guma ca retardatii? "

Imi zambeste tamp.Tamp si sincer.Sincer si nevinovat.Ca o curva care marturiseste ca este pentru prima oara cand o face.

"Salut!De la second.", imi raspunde Panterone sictirit.

"Merge prost am auzit, din fabrica de bani pentru statul asta, v-au transformat in nimic..."

"Asa este Panterone, nu ne iubeste nimeni!Daca dragoste nu e, nimic nu e, asa a zis cineva, si mare dreptate a avut!"

"Ai trecut la sandale?Dar nu porti si tu soseste albe la ele?". ma intreaba Emanuelitto, uitandu-se fix la picioarele mele.

"De o saptamana da, am trecut la sandale.Nu port sosete albe, ca nu sunt gay ca voi.Daca trebuie am unele  din supraeleastic cu imprimeu, scrie Don't worry, be happy!!! pe ele, merge?"

"Ia-le maine sa ne distram un pic!", intra in joc Mozambicanetti, care astazi a venit la munca cu o pereche de ochelari de soare, din aia de zici ca-i orb.

Seamana cu Ray Charles, cand era tanar talent, la grupa mica, de la gradinita.

"Cum naiba o umbla Rudolf, cu sosetele alea albe, mereu curate in sandale?O sa trec intr-o zi pe langa el si ii vars un pic de cafea pe ele, sa vad ce zice!", face planuri belicoase Emanuelitto.

Numai gura este de el.

Citesc o tona de faxuri si un munte de telegrame.

Romanii nu au simtul responsabilitatii fata de mediu, de paduri, ape....

Se taie hectare de padure ca sa tiparim facturi de trei pagini, plicuri colorate, pliante inutile, faxuri care se anuleaza la cateva minute dupa ce au fost transmise sau carti si ziare pe care nu le citeste nimeni.

Cutii, cutiute si alte ambalaje de carton, sunt pe toate drumurile.

Si ma mir ca am de carat zilnic, gunoaie peste gunoaie.

Romanii le iubesc atat de mult, incat le arunca peste tot.

Fac parte din viata noastra incat nu ne simtim bine nicaieri fara ele.

Suntem o tara plina de cartoane, hartii si PET-uri.





Cand ti-e lumea mai draga, in parc, in padure, intr-un rau sau pe camp, vezi un PET gol sau un carton luat de vant.

Plec spre noul sediu, sunt 36 de grade, la umbra...

Vara nu-i ca Iarna.Sau invers.Nu mai stiu, cum era?Cine a zis asta?Am inceput sa uit...ca sa nu uit, de acum inainte notez pe blog.Ca intr-o agenda sau jurnal.As putea scrie si povesti...

Domnul X a zis asta...Doamna Y a zis asta...

Astea sunt ca niste gunoaie, din viata sau din mintea unora, credeti ca intereseaza pe cineva?

La fel ca atunci cand i-am povestit numitei Miss Scama despre Lacul Lebedelor:

"Vrei sa sterg praful in costum de lebada, cu poante in picioare? Cat imi dai ? ", asta a inteles ea din povestea mea.

Imi suna telefonul, este o colivareasa...pardon o evlavioasa.Femeia cu mustata si favoriti.

Seamana cu Jean Lorin Florescu.

O cunoscatoare mi a zis mai demult ca nu toate evlavioasele stiu sa faca coliva buna.

Adica in ierarhie, colivaresele ar fi superioare evlavioaselor.Are dreptate.

"Buna Cata!Te-ai distrat la Bucuresti ? Nu m-ai luat si pe mine la Ziua Cainelui!

"Nu am stiut ca vrei sa mergi!"

"Daca ma invitai ,poate mergeam!"

"Poate te invitam, daca stiam ca poate mergeai!"

"Bata-te Domnul, te joci cu cuvintele, asa cum te joci si cu sufletul meu milostiv si iertator.Dumnezeu sa te ajute sa gasesti calea spre mine!"

"Domnul, sa-mi calauzeasca pasii si mintea, sa gasesc calea cea buna pentru mine!", inchei conversatia in limba ei.

Imi cumpar o inghetata la cornet.Cu cacao si alune.Ar fi buna una cu fistic, nu am mai mancat de mult asa ceva.

Ii desfac ambalajul, nu gasesc niciun cos de gunoi in apropiere, arunc hartiutele intr-o cutie de carton, plina cu pahare de unica folosinta, de la cafea din aia Pipi de Maimutica.

Bate putin vantul, ce bine este!

Evident, vantul  nu vine singur, aduce si un pic de praf si cateva hartii cu el.Si inevitabila cenusa de la Termo.

Un tip barbos, tatuat pe ambele brate, imbracat cu un tricou tip maieu cu vedere la bicepsi, purtator de lant de caine la gat, desface un pachet de tigari.



La mana dreapta isi arata tendentios, doua ghiuluri mari din aur.

Arunca pe jos ambalajul de celofan, isi sufla zgomotos nasul  si isi aprinde o tigara, in timp ce raspunde la un telefon care nu are sonerie.

Sau are, daca atunci cand auzi o voce sexoasa de femeie adusa la orgasm,  zicand din buzunar " Raspunde printul meu!" , se poate numi  sonerie.

La o ghena de gunoi, un om imbracat saracacios, tarand un carut imens incarcat cu saci plini de PET-uri stalcite, hraneste un caine maidanez cu paine goala.

Cainele da prietenos din coada, priveste bland la mainile murdare ale omului, cum rupe bucati dintr-o paine rotunda , alba.

Omul are in picioare niste adidasi imensi, negri cu varfurile intoarse inspre cer, ca opincile.

Ii suna intr-un buzunar un telefon.Are un telefon imens, ca o statie radio.Are si antena, cred ca este un telefon model foarte vechi.

Raspunde calm:

"Alo!Da...,bine...., vorbim deseara...Sa iti faci si tu doua oua in tigaie, pana ajung eu acasa!"

Pleaca incet, spre alta ghena de gunoi, tragand de carutul imens in care are saci cu PET-uri goale, stalcite.

In jurul lui, se ridica usor, nori de praf minusculi.

Un copil, arunca de la un balcon, un avion de hartie, facut dintr-o coala de caiet de matematica, scrisa cu pixul.

Cainele maidanez, rupe cu dintii un sac de gunoi menajer, langa container.

O fetita blonda , cu o coada impletita spic, arunca o perna veche, in ghena de gunoi.

Din ghena se ridica bazaind, un roi de muste verzi si albastre, speriind fetita.

Din fata apare o masina mare, pe exterior stau agatati doi oameni, imbracati in salopete portocalii.

Vin gunoierii!






Niciun comentariu: