sâmbătă, 4 iunie 2016

Liviu-episodul 2

"Hai noroc Sebane!Sa iti tina Dumnezeu obiceiul!"
"Noroc!Sanatate!"
Suntem in camera de camin, eu cu Serban, bem zaibar cu niste borcane de mustar goale.
Este duminica seara.Liviu este plecat la film, cu Nela.
Ruleaza Lantul Amintirilor la Patria.
Film lacrimogen, indian, l-am vazut acum vreo doi ani, plangeau in sala spectatorii mai rau ca la mort.
Am dat drumul la muzica, am pus un disc cu Romica Puceanu la pickupul lui Liviu.
Combinatia zaibar-Romica Puceanu este potrivita.
Canta cucul de trei zileeeeeeeeee...jos de vale-ntro padure...................mai, mai...eu ma rog de el sa taca....si el canta de ma seaca.....

Eu fumez Carpati fara filtru, Carpati de Timisoara cand am bani, cand nu am bani,  fumez Carpati de Targu Jiu.
Nu avem scrumiera, aruncam chistoacele intr-un borcan de 800 de grame.
Cand ramanem fara tigari cautam chistoace mai lungi in borcan.
Cioc!Cioc!Intra Gogu in camera, vesel.De obicei este ingandurat.
Este indragostit de Catalina, care il respinge.
Isi cheltuie toata bursa pe flori pe care i le duce Catalinei.
Catalina este ca o cetate inexpugnabila.De necucerit.
Gogu este colegul nostru, este un baiat simplu de la tara, dintr-un sat de munte din Judetul Arges.
Un tip foarte serios si cuminte cu multa contiinta revolutionara.
Cand bagam iarna resourile in priza, ne mustra blajin, ca un bunic:"Mai baieti voi periclitati sistemul energetic national!"
"Salut baieti!", ne ureaza Gogu, intrand in camera cu mana dreapta ridicata.
Salutul lui seamana cu salutul legionar, deh...in judetul Arges, comunistii au avut mult de furca, in zona montana cu rezistenta anticomunista.
"Sa traiesti Gogule!Cum stai cu dragostea?"
"Nu ma mai intrebati!Constant, nici o schimbare.Acum doua  zile am fost la ea in camera, nici nu m-a bagat in seama, mi-a aruncat florile pe care am vrut sa i le daruiesc,  direct in cap!Aici, ne arata Gogu cu degetul aratator de la mana dreapta. "
"Trist Gogule. trist, foarte trist!", concluzioneaza Serban.
Ochii lui mari si albastri ii ies din cap cand bea.Mai pronuntat decat in conditii normale.Bea paharul pana la fund.
"Baga si tu un pahar cu noi!"
"Stai sa aduc si eu ceva de bagat in gura, ca abia am venit de acasa!"
Se intoarce in cateva minute, cu o plasa imensa cu mancare si cu un bidon din plastic de cinci litri, din ala in care intra cinci litri jumate.
"Ce adusesi Gogule?", intreaba Serban sticlind ochii.
"Tuica de pruna, chiftele de oaie, cascaval afumat, usturoi, muraturi, paine de casa si placinte cu branza."
Golim paharele de vin, turnam tuica in ele.
"Hai noroc!"
"Buna tuica ai Gogule!",spune Serban cu gura plina de chiftele.
Pe camasa ii pica firimituri de paine de casa.
Ochii lui albastri sunt la cativa centimetri in fata capului.
Apare Liviu, tragand dintr-o tigara, tinand-o de mana cu Nela.
Nela are ochii rosii de la plans.
Acum, Nela sta mai mult pe la noi.
Cand este libera, face curat si ne calca camasile.
"Liviule bei ceva?", intreaba Gogu rosu la fata.
"As bea o cafea, Nela faci niste cafea pentru baietii astia nemaipomeniti?"
"Fac imediat, unde e resoul ala?"
L-am ascuns in dulapul de haine, pentru ca nu avem voie cu resouri.
Daca ne prinde, ne da afara din camin.
De unde bani sa stam cu chirie?
E un bou in camin, unul de l-au pus astia Presedinte de camin, toti ii spun Cap Patrat.
Francofonii ii spun Tetcare.
Studentii,  atunci cand vorbesc despre el nu ii spun Fred ci Boul de Fred.
Face controale noaptea prin camere, inopinant, acum cateva zile au evacuat vreo doua camere, saracii de ei i-a data afara din camin prodecanul pe toti sase!
In loc de siguranta la tabloul electric am pus un cui.
Intr-o noapte a luat foc cablul electric subteran dintre camine.
Am stat 2 zile fara curent deloc.Liviu, a facut sloiuri la mustata de frig.
Eu si cu Serban, numai la sprancene.
Ca sa ne incalzim ne plimbam cu metroul intre Grozavesti si Eroilor.
"Pun zahar in cafea?",intreaba Nela.
"Asa un pic, sa nu ne amaram de tot, necheaza Serban."
Cioc!Cioc!
"Ce este cu galagia asta?", intra pe usa Soleil, un tip inalt cu voce puternica.
"Ia loc, be' o tuica si inchide deshiibelii!", il someaza Liviu.
"Am inteles, sa traiti!Daca e ordin cu placere!"
Liviu schimba muzica, trecem pe Gabi Lunca.
Gabi Lunca cu Ion Onoriu la acordeon.
Soleil cu vocea lui ca tunetul incepe sa cante fals:
O damigeana si un pahar...si cu'n lautar............


Cantam toti, in cor, noroc ca nu ne aude Gabi Lunca, cum ii masacram melodia.
Corul magarilor avortati.
Soleil danseaza pe loc, tinandu-se de dupa umeri cu Gogu.
Il consoleaza:
"Gogule, nu trebuie sa suferi.Iti gasim noi o fata de milioane.Stiu eu niste fete la chimie in P3 minunate.Maine mergem pe la ele..."
Ne simtim super, Nela ne serveste cafeaua in niste cesti ciobite, sunt cesti de 3 feluri, fiecare a adus in camera ce a avut acasa.
"Aaaaaaaaaaaaaaaaaa!" se aude un raget de groaza.
Serban se tine cu ambele maini de gat.Este rosu la fata, pare ca se sufoca.Scuipa.Se duce la chiuveta si se forteaza sa vomite.Ne panicam cu toti.
"Ce ai pus in cafea?", intreaba Liviu.
"Nimic", raspunde speriata Nela.
Gust din cafea cu teama, are un gust acrisor pronuntat.
Liviu rade, "Nela de unde ai luat zaharul?"
"Din punga aia alba, din dulapul tau."
"Aia e sare de lamaie, m-a rugat maica-mea sa-i cumpar varsata, ca la Botosani nu se gaseste!"
O bem asa, e criza de cafea, de nechezol, de zahar, de apa, de curent electric.
Nu avem decat tuica si vin.Si alea pe terminate.
"Bai, noi nu mai culcam?"Maine avem primul curs cu Olariu, stiti ca ala daca lipsim, ne noteaza pe bilete de tramvai si in sesiune ne pica!", intreaba Liviu.
"Inainte de culcare sa mai zicem una de final.Gogule da tonul!"
"Cine-a pus carciuma'n drum! unu, doi, trei si!"
Daca ne aude Mihalea sigur nu ne ia la Song.Garantat!



                        

Baietii pleaca, aerisim, in camera miroase ca in carciuma Retezat, aia de langa Gara Basarab.
Adormim rapid, dormim adanc fara vise.
In P 14 s-au stins toate luminile la camere, undeva in P15 se aude dintr-o camera clar, vocea lui Neculai Constantin Munteanu.
Tampitii astia asculta Europa Libera in boxe?


Niciun comentariu: