vineri, 3 iunie 2016

Liviu-episodul 1

Locuiesc in Regie, in Caminul P14, la camera 321.Sunt student in anul 3.


Am doi colegi de camera,  foarte de treaba, Liviu si Serban.
Liviu este mai mare decat mine cu 5 ani, este din Botosani, a lucrat intr-o intreprindere ca desenator.
Este un tip brunet, are parul mai lung la spate, il poarta intr-o parte in fata  si are si mustata.
A dat la facultate, in fiecare an pana a intrat.A avut vointa.
Dintre colegii nostri scrie cel mai frumos, are niste cursuri scrise de mana caligrafic, toti chiulangii, se bat pe cursurile lui sa le copieze.La desen tehnic in prima ora de seminar, profesorul Mihailescu sta cu gura cascata cand vede cum deseneaza Liviu.
Pai omul desenase 5 ani in fabrica.In acord global.
Cand era salariat,  Liviu a trebuit sa vina la Bucuresti in delegatie la Minister cu niste acte.
Ne povesteste, cu accent calm din nordul Moldovei:
"M-o trimis safu' cu nisti situatii la Bucuresti, la minister.Vineam lunar.Urc eu in tren, la vagonu' di dormit, aviam patu' di sus, ma discalt sh ma intind, pini la Bucuresti fasheam shel putin zashi ori, tribuia si merg tata noaptea.Cand ajung in gara di nord nu mai irau pantohii mei.Shi plouaaaaaaaa.Bai baietiii, am coborat din tren discult shi m-am dus la magazinu' Sora di pisti drum shi mi am luat nisti pantohi din cat' bani aveam la mini.Si uita lumea la mini pi pironu' garii ca la un nebun."
Sunt pe jos de atat ras, cand aud povesti din astea.
Ion Creanga paleste, fata de talentul de povestitor al lui Liviu.
Pana anul acesta Liviu a locuit in Bucuresti cu un unchi de-al lui, fratele mamei, intr-o garsoniera confort 3.
In garsonierele confort 3, daca stai asezat pe pat si intinzi mainile in lateral cu o mana poti inchide usa iar cu cealalta poti deschide geamul, atat sunt de mici.
Unchiul era cam pilangiu, si mai ales necasatorit, cica are in garsoniera un pat de doua persoane si un dulap de haine cu doua usi.
Isi improvizasera scaune si o masuta din BCA-uri furate de pe santier, pe care le invelisera in folie.
Toate plansele alea frumoase, Liviu le deseneaza pe o caramida mare de BCA invelita in folie.
Isi gatesc pe un resou artizanal, facut dintr-o spirala de nichelina introdusa intr-un sant in forma de labirint , sculptat ghiciti in ce anume?
Intr-o caramida de BCA, furata de pe santier.
Pe vremea aia toata lumea cred ca fura. dar cuvantul folosit codificat era: "M-am descurcat!".
Liviu are 2 motive sa se mute, din anul 3 incepeau sa ne ceara profesorii la proiecte planse de cate 6 metri lungime, pe care nu are cum sa le faca pe caramida de BCA furat si cel mai important era faptul ca unchiul lui s-a  cuplat cu o tipa de la Apaca. 
O cheama  Nela.
Liviu doarme in pat cu Nela si cu unchiul lui.
Nela doarme intre ei.
Intr-o noapte Liviu s-a trezit ca Nela, ii facea perchezitie corporala in zonele intime.
Nela, care facuse sex cu unchiul lui Liviu, alaturi de Liviu in pat, care se prefacea ca doarme.
Care de beat ce era, adica unchiul, adormea in timp ce facea sex.
Ce putea face Liviu in situatia asta?Unchiul bause foarte mult si era adormit-bustean-mort.
Liviu nu a mai rezistat tentatiei, a calarit-o pe Nela in pat langa unchis-o.Nu o singura data, pentru ca Nela a mai vrut, sau Liviu a mai vrut , sau nu, cred ca amandoi au mai vrut.
"Esti nebun?Daca se trezea bai Liviule, nea CaisaMarmelada asta de unchi'to?"
"Nu avea cum, cand bea e mort!"
Ne trezeam maine ca scrie prin ziarul Scanteia:
"Crima monstruoasa din Berceni!Unchiul si-a ucis cu bestialitate nepotul si iubita cu lovituri de caramizi de BCA invelite in folie!Berceniul, este socat de cele intamplate!La Botosani, primarul a tinut un moment de reculegere!La ElectroContact Botosani, Atelierul de Proiectare poarta doliu in corpore!"
Asa m-am facut coleg de camera cu Liviu.
Cu Serban am stat in camera si anul trecut.
Este un tip inalt, blond , bine facut cu niste ochi foarte albastri.Albastri spalaciti si imensi.Mai intai se vad ochii si apoi Serban.
Este din Rosiorii de Vede si are, o sora mai mare decat noi,   studenta la seral si doi parinti foarte simpatici.Sora lui are ochii albastri, la fel cu ai lui Serban.
Parintii, sunt foarte in varsta, micuti de statura, exact ca batraneii aceia din filme, care merg intodeauna nedespartiti pe strada.
Serban are o iubita, o fata inalta, mai grasuta,  plina de cosuri pe fata.
O cheama Rela, de la Aurelia.Este bucuresteanca, a agatat-o in discoteca la Grigore Preoteasa.si se crede cineva, deoarece are buletin de Bucuresti.Este infumurata nejustificat.Ne antipatizam reciproc.
De cand umba cu ea parca e nebun, ce face amorul asta din barbati!
Camera are trei paturi, unul in colt in care dorm eu si doua etajate, jos doarme Serban si sus Liviu. 
Onor Comitetul de Camera format din mine si Serban l-a repartizat pe Liviu cu unanimitate de voturi in patul de sus.
Serban pleaca acasa saptamanal, evident cu nasul, face o ora si un pic pana la Rosiori.
Pleaca sambata seara si se intoarce duminica seara.Obligatoriu ne aduce un bidon de vin de 5 litri, zaibar. Ne plateste pentru ca am pazit camera.Asa glumim noi.
Este sambata seara.Liviu este plecat in oras, Serban la Rosiorii de Vede.
Citesc o carte interesanta, mi-a imprumutat-o un tip din P15 si trebuie maine sa i-o returnez neaparat.
Imi este foame, imi prajesc pe resou o felie de paine si o manananc goala cu o cana de ceai de menta.Numai din asta avem, menta o culege  Liviu din gradina personala a familiei
A venit o studenta de la medicina odata, la noi in vizita si am servit-o cu ceai de menta.
Nu stiu de unde o pescuise Liviu.
 Ce credea ea ca gaseste la noi in camera?Cand sa plece ne spune ofticata mie si lui Liviu:
"Bai fraierilor ,nu mai beti ceai de menta!Asta va constipa si la cur si la cap!"
"Las ca noi bem zaibar, si tie nu-ti dam ca suntem constipati!"


Aud cheia in usa si voci de femeie.Intra Liviu putin ciugulit, cu doua gagici vesele.Una din ele este Nela.
Nela adica matusa -sa, gagica lui unchi-so.
Mi-o prezinta pe cealalta:
" Violeta!", imi intinde o mana subtire, foarte alba si lunga."Violeta sau Violenta?"ma fac ca nu aud.
Nela si cu Liviu se sufoca de ras de gluma mea de gradinita.
Violeta rade si ea, asa ca un nechezat de cal.
Violeta este inalta aproape cat mine, blonda, are un par lung, ochii verzi si este imbracata intr-o rochie de panza topita transparenta prin care i se vede tot.


Lucreaza tot la Apaca.Este din Galati.
Nu poarta sutien si are niste chiloti, mai transparenti decat rochia.
Fetele au venit blindate cu bere Bucegi la litru si tigari Arberia.


Deschid fereastra, fumam toti, bem bere si ascultam Iris, Compact, Alifantis, Andries  si Holograf.
Liviu are un pickup Concert, cu boxe smechere cu difuzoare pe 3 cai.Eu am un casetofon mono.
Se aude foarte clar muzica si destul de tare pentru o camera de camin
Noapteaaaaaaaaaaaaaaaa, incerc sa te ascult.......................................
Asta este trenul nooooostruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...trenul celor fara bani
Bem, fumam, cantam, dansam.
S-a terminat berea.Ne este somn.Fetele lucreaza a doua zi, au o comanda pentru export care trebuie onorata urgent.
Liviu si Nela se culca in patul lui Serban, eu ma culc cu Violeta in patul meu.
Violeta se inghesuie in mine, as dormi dar nu pot,Ma simt cam ametit si am un gust nasol de la tigarile alea in gura. Liviu si cu Nela nu dorm si patul lor face un zgomot infernal.
Sau asa pare la ora aia tarzie de noapte.Patul nostru nu scartaie.Profitam de asta si ne iubim scurt, terapeutic.Suntem mai rapizi decat cei de sus.
Violeta  adoarme inaintea mea, respira incet ca un copil.Adorm si eu.Cu mana stanga pe burta Violetei.
Aud usa la intrare in camera si ma trezesc brusc.Nu este inca dimineata.
Intra Serban in camera ca un uragan, ii vede in patul lui pe Liviu si pe Nela, se infurie, ia o foarfeca de pe birou si incepe sa se agite si sa urle:
"Liviule de ce nu dormi in patul tau?O sa te castrez cu foarfeca asta!Vino la baiatu' sa te faca eunuc gratuit!"
Violeta tremura de frica, eu mor de ras, Liviu si Nela urca in patul de sus, Nela este goala.
Serban venea de la un chef, nu mai plecase la Rosiori, se baga in patul lui si incepe sa sforaie.
Suna ceasul trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Violeta coboara din pat in chiloti.Este foarte slaba, i se vad coastele si coloana vertebrala.Se spala si se imbraca.
Ma uit in sus, din patul lui Liviu, Nela zambeste.
"Nu te duci la munca?","Nu, poate mai tarziu!"
Violeta pleaca singura, se trezeste si Serban, ma ridic si eu,ne imbracam,  mergem la cantina sa mancam.
Serban bombane mereu, ca o sa-l castreze pe Liviu.
Ne intoarcem in camera, il gasim pe Liviu singur.
Ne povesteste ca Nela nu a plecat la munca deoarece isi uitase chilotii sub perna lui Serban, si la ora aia dormea Serban cu capul pe ei.
Termina povestea si fuge repede afara pe usa, Serban avea foarfeca in mana dreapta amenintator.
"Serbane cum ai dormit azi noapte?", intreb si fug si eu repede dupa Liviu.
Voi  cum ati dormit asta noapte?

Niciun comentariu: