duminică, 5 iunie 2016

Duminica orbului, reloaded???

Este duminica Orbului.Acum 26 de ani, tot in Duminica Orbului romanii au votat saracia, inapoierea si coruptia.
Contradictia  consta in  faptul ca, desi in aceasta zi, un orb din nastere a primit lumina ochilor si lumina mintii, romanii nu au avut mintea luminata in aceasta zi sfanta sa voteze pentru progres.
Nu au avut-o atunci, nici mai tarziu, din pacate.


M-a trezit un gugustiuc, la ora 8 si ceva.
Ciugulea firimiturile  de paine pe care le-am aruncat pe pervazul ferestrei ieri dupa amiaza.
As mai fi dormit, este lumina, am draperii la ferestre dar cu toate astea, tot intra lumina in dormitor.
Cel mai mult ma deranjeaza lumina de neon si lumina de supermarket.
Lumina aia ma oboseste, ma vlaguieste, imi suge energia.
La fel ca si persoanele toxice.Am cunoscut multe astfel de persoane,  in ultimul timp.
Despre multe din ele, poate va voi povesti alta data.
Beau o cana de lapte caldut fara zahar.
L-am cumparat ieri de  la producatori, este bun, cam gras, daca o intrebi pe doctorita mea de familie.
Daca te iei dupa doctori, nici apa cu paine nu e sanatoasa, darmite chestiile care contin grasimi sau zahar!
Nu mai am paine, nici apa minerala si nici fructe.
Chiuveta de la bucatarie este plina de vase.
Galeata de gunoi este plina cu ambalaje.
Am vreo cateva pet-uri goale aruncate alandala prin bucatarie.
Ar trebuie sa cumpere cineva paine, sa duca gunoiul, sa spele vasele,  cineva-ul asta sunt eu.
Incep metodic, spal vasele, strang pet-urile, scot gunoiul intr-o punga, ma imbrac, cobor din bloc.
La parter vecina mea a spalat rufe.
Le intinde pe o sarma de rufe, afara sub geamurile mele.
Romanii nu mai respecta sarbatorile religioase si nici ziua de Duminica.
Sarbatorile religioase de fapt se transforma in niste chiolhane.
Cand eram copil, bunicii mei nu munceau duminica, se odihneau.
Mergeau impreuna la biserica, ne luau si pe noi copilasii, stateam cuminti acolo si ascultam slujba, cantam impreuna cu ei si repetam Tatal Nostru si Crezul.
Circulau tot felul de povesti prin sat, unul cica taia lemne cu toporul, taman in ziua de Craciun si a sarit toporul din coada si a lovit-o pe nevasta- sa drept in frunte.
Au operat-o de urgenta, niste medici buni la Iasi, i-au pus la cap o placa dintr-un aliaj scump, a scapat cu viata dar a ramas un pic sarita de pe fix din cauza socului.
Vecina este suparata pe faptul ca, toti copiii de la locul de joaca, vin si fac pipi sub fereastra ei.
Uneori si treaba mare.
Era suparata si pe Sara, insa am evitat sa o scot exact sub geamul ei, de obicei o duc mai departe de bloc, pe un teren privat aflata intre blocuri, terenul a fost castigat de niste smecheri in instanta acum cativa ani.
Duc gunoiul, la ghena de gunoi, un barbat brunet scormoneste in gunoaie.Vorbeste singur. 
Este imbracat curat, are o pereche de pantaloni din stofa, cu dungi,  calcati si o camasa cu maneca scurta de culoare bleu.
Astazi se voteaza.Sunt alegerile locale.
Trebuie sa merg sa votez si eu.
Nu stiu cand sa merg, poate mai pe seara.
Iau masina, plec pana la un supermarket de cartier, nu este deloc aglomerat astazi.
Parchez, nu am fise la mine sa iau cos, bag in orificiul cosului coada unei chei de yala, reusesc sa-l deblochez.
Ma invart repede, nu prea au astia nimic interesant de vanzare astazi.
Cumpar apa, paine si niste mere.La casa o fata scunda, cu parul cret se uita la mine fix.
Nu o cunosc, ma uit si eu fix la ea, isi muta privirea spre neoane.
Cand sa ies ma intalnesc cu o colega de servici..
"Ai votat?", ma intreaba...
"Nu inca!Tu?"
"Nici eu.", raspunde ea.
Platesc cu cardul,  ies, ce-ar fi sa merg sa votez acum?Ca tot am iesit din casa?


Este inorat dar foarte cald, probabil va ploua.Nu am urmarit stirile despre vreme.
La iesirea din parcarea supermarketului pe jos sunt numai cioburi.
Probabil s-au lovit unii cu masinile acolo, recent.
Cat de prost sofer sa fii, sa te lovesti in parcarea supermarketului, unde se circula cu 10 km la ora?
Plec spre scoala in care este amplasata sectia de votare.
Parchez mai departe, merg pe jis cateva sute de metri.
Ma intalnesc cu un pensionar.
Merge greu, este destul de in varsta.
"Buna ziua, ce faceti?"
"Sa traiesti copile!Merg sa votez.Sunt cu cuscra, nepotul, fiu-meu si nora-mea, astia au luat-o in fata ca sunt mai tineri."
"Sanatos, bine?"
"Nu prea, ma cam dor picioarele cand se schimba vremea"
Batranetea este foarte grea.Asa cred.
Trotuarul este plin de batrani care merg la vot.Sunt constiinciosi.O femeie in varsta o intreaba pe alta:
"O votasi fa?"
"Da, o votai!"
La Sectia de votare la care sunt arondat , am stat maxim cateva minute, nu era aglomeratie, eram singurul votant, am votat in doi timpi si trei miscari.
Nu am niciun ban la mine, traversez strada, dau o tura prin piata de cartier.
Nu mi-am luat nici telefonul la mine.
La intrare o femeie grasa vinde flori
De toate felurile, de toate culorile, are si crini de vreo 3 feluri.
O tiganca, cu bube pe buza de jos vinde cirese.
O fata blonda pe care am mai vazut-o in piata de multe ori cantareste niste caise.
La o taraba vad piersici.
Nu stiam ca s-au copt caisele si piersicile.
Miroase frumos, a crini, caise, cirese si piersici.
Ajung acasa, dechid televizorul pe Digi24.Trebuie sa ud  florile.
La liceul Jean Monet, voteaza Ion Iliescu.
Este imbracat la patru ace
Este singur, cu sepepistul.
La Cluj a votat Vasile Dancu.
Spune lucruri interesante, "a fost cea mai linistita campanie electorala....primarul nu trebuie sa incurce orasul sa traiasca, sa se dezvolte...nu avem infrastructura, hoteluri...sali de spectacole....urmeaza schimbari, alte sigle...alta clasa politica, in mod cert daca nu la toamna, peste patru ani..........."
Voi ati fost sa votati?









Niciun comentariu: