vineri, 27 mai 2016

Inainte sa infloreasca teii...

Aseara a plouat.Zece minute, timp  in care credeam ca o sa vina si grindina.
A fost numai ploaie torentiala.Dupa aceea a iesit din nou soarele.Mai tarziu luna, stelele, o noapte de vis, o noapte frumoasa de primavara.
.Am dormit dus.M-a trezit Sara lingandu-mi talpile.
Si ploaia...pic,pic.Intru in baie, constat ca nu este ploaia, curge apa de la vecinii de deasupra.
Pe tavanul baii, pe oglinda, pe etajera, in paharul cu periuta de dinti.
La aplica din perete ies scantei.Se aude poc, a sarit siguranta.Miroase a fum, a cablu incins.
Nu mai am curent la becuri.Mai bine asa, sper sa nu ia foc ceva prin casa cat timp sunt plecat la munca.
Am niste vecini foarte draguti.Cei de deasupra in special.Ma inunda de 2 ori pe saptamana.
De cate ori spala rufe, masina lor de spalat arunca apa in baia lor si de acolo curge in baia mea de la mine la vecinii de sub mine si tot asa....Apa murdara de detergent.
Bum, Bum, bate cineva in usa.Cu pumnul.Sau cu picioarele.Este vecina mea de dedesupt.
O vad rar, munceste prin Italia.Ma cheama sa-mi arate tavanul baii.
Ii arat tavanul baii mele.
Ii explic ca nu am nicio vina, o sun pe vecina de sus, imi promite ca nu se va mai repeta.
Este tarziu, ies afara cu Sara care alearga prin iarba.
Cred ca Ileana Cosanzeana a trecut, nu este nici tanti Hortensia cu Limbuta afara.
Nea Dacian este plecat la tara la un prieten.Mi-a lasat cheia sa-i ud florile.Este o zi prea linistita.
Exceptand faptul ca am tavanul baii ud si nu am curent la becuri totul este minunat.
Daca se usuca tavanul pana deseara voi avea lumina in casa.
Altfel o sa bag o veioza in priza,fac economie.
Sunt bune si inundatiile astea, economisim resuresele planetei.
Ca la "Noaptea Pamantului".In ultimii doi ani am mers in centru, m-au rugat niste prieteni sa vin la "Noaptea Pamantului".
Acum 2 ani a plouat torential.
Lidia Mitrojevic, o sarboaica frumoasa care a promovat miscarea si dansul in oras, a dansat alaturi de fetele ei in ploaie.
Am dansat toti.Ati dansat vreodata in ploaie?
Au dansat si trecatorii.A fost un moment frumos.
Anul acesta a fost doar frig, nu a plouat.Lidia este in Serbia.Mai vine in vizita, din cand in cand.In mod sigur i-a placut in Romania.
Ies in strada, ma claxoneaza cineva dintr-un Matiz verde, nu-mi dau seama cine este, ii fac un semn de salut cu mana.
Masinile inainteaza incet bara la bara, nu-mi dau seama daca sunt mai multe decat ieri.
Miroase a fum, a gaze de esapament.
A inflorit iasomia.Am o tufa imensa la bloc, la scara vecina.Miroase intens.




Trebuie sa infloreasca  teii.
Intre blocuri,langa statia de autobuz de la spital  era un parculet cu multi tei.
De cate ori miros teii imi amintesc de parculetul acela.
Eram in liceu si-mi petreceam serile acolo alaturi de colegii mei.Sorin si cu Dan cantau la chitara, iar noi ceilalti cu vocea.Sorin este acum ziarist prin Italia, Dan inginer petrolist in Chicago.
Mai tinem legatura pe facebook.
Ajung la servici.Lifturile sunt defecte.
Ma indrept usor spre scari.
Ma depaseste o domnisoara vioaie, miroase a lacramioare.
Azi totul miroase frumos in jurul meu.Mai putin Rocada cu gazele de esapament.
La voi a inflorit iasomia?

Niciun comentariu: