marți, 31 mai 2016

Crini, polen galben, urzici si mere

Azi mi-am cumparat cinci crini.I-am pus intr-o vaza la birou.
Miros superb, m-am mudarit pe nas de polen galben.


Am trecut prin piata de la gara sa-mi cumpar mere.
Imi place piata asta, pentru ca aici mai gasesti producatori adevarati.nu ca in Piata Centrala.
O batrana vinde crini, verdeata si branza.
Sta jos pe trotuar, langa alte doua batrane.
Una vinde lapte, cealalta verdeata.
"Cum dai crinii mamaie?"."Un leu firul"."Da-mi si mie cinci fire, te rog!"
Imi alege florile si mie le da, ii platesc si deodata vad niste plante lungi verzi...ce-or fi astea?
"Asta e menta mamaie?"."Nu, sunt urzici pentru ceai.", zice batrana.
"Sunt bune de batut pe spinare?"."Sigur, daca ai reumatism, fac foarte bine."."Eu am o gagica cicalitoare, pot sa o bat cu ele pe spinare si daca nu are reumatism?"."Sigur ca da.Poti."."Matale semeni cu un nepot de-al meu, da' nu-i aici, e plecat in Spania la munca"."Ai crezut ca-i nepotul sub acoperire?".Tustrele babute se distreaza.
"As lua niste urzici din astea pentru niste copii obraznici, le fac cadou maine ca e ziua lor", oare se supara?
Le-am pus pe ganduri.


Plec, imi iau ramas bun...batrana striga dupa mine:"Domnu' nu ati cumparat urzici pentru copii!"."Nu cumpar ca nu sunt aici copiii, poate cu alta ocazie".
Imi cumpar mere, sunt mere de import din Polonia.


Liftul s-a defectat din nou.Urc pe scari.Ma depaseste Cosmonauta.Este o amica de-a mea, maratonista.
Imi zice ca am slabit, eu ii zic ca e frumoasa. Imi admira florile.Le miroase, se murdareste de poen galben pe nas.
Radem amandoi.
V-ati murdarit vreodata pe nas de polen galben, cand ati mirosit crinii?

Niciun comentariu: