luni, 30 mai 2016

Azi sunt extraterestru

Am ajuns la serviciu.
Acum cateva zile am vazut la un coleg in birou o carte interesanta, Enciclopedia Intelepciunii.




"De aia esti tu asa destept colega, ca citesti din cartea asta". ii zic razand.
"Aiurea, nu am citit nimic din ea, am cumparat-o de la niste fete necajite, care vindeau carti cu plasa".
Mi-am amintit de cartea respectiva si l-am rugat sa mi-o imprumute.
"Ia-o, nu e nici o problema, i-am zis neveste-mi ca ti a placut si mi-a zis sa o aduc acasa".
"Las' ca o iau acum ca daca o duci acasa nu o mai vad".
Iau cartea sub brat, pun borseta pe umar si plec pe jos catre noul sediu.
Niste tineri care stau pe o banca ma privesc urat.
Fumeaza, trag flegme si vorbesc porcos cu accent tiganesc.Tiganesc- manelistic- mitocanesc.
Imi zgarie auzul la extrem.Unde invata oare copiii astia sa vorbeasca asa?
O doamna la vreo 40 de ani, cu sanii mari, imbracata in rochie, cu parul coafat merge grabita, avand un buchet mare de crini albi in brate.
Isi fixeaza privirea asupra mea, trece mai departe lasand in urma ei un miros de crin.
Oare o cunosc?Oare ma cunoaste?De ce se uita fix la mine?
Imi plac crinii. cand eram mic bunica zicea ca este o floare cu care sa mergi la mort.
"Si sa nu dormi cu crinii in camera ca ti iau aerul , si mori sufocat in chinuri groaznice.Asa a murit Lenuta Croitoru, fata tanara, a adormit cu florile la capul patului si s-a prapadit saraca, fata tanara, au ramas doi copii fara mama".
Ma saluta doi baieti, mi se par cunoscute figurile lor, nu imi amintesc de unde ii stiu.
Le raspund, intorc capul vad ca se uita dupa mine si discuta ceva incet.
Ceva este in neregula, ma uit sa nu am slitul descheiat, verific sa nu am pantalonii rupti, privesc intr-o vitrina vad ca nu sunt murdar pe haine sau pe fata.
Pare totul in regula.
Ajung la noul sediu, este ziua unei colege, cum intru ma serveste cu bomboane.
"La multi ani, sa fii sanatoasa, toate dorintele sa ti se indeplineasca!"
"Multumesc la fel!"
Toc, toc, o pup pe amandoi obrajii, mananc o bomboana cu brandy, este buna.
Cand eram copil, ne-a adus nasul o cutie de bomboane de ciocolata cu coniac.
Am mancat cateva si m-am ametit.Acum nu mai este coniacul asa tare.
Poate votca, dar nu am vazut bomboane cu votca.
"Ce carte e aia?Biblia?, intreaba razand colega.
"Te-am vazut pe geam si le-am zis astora:uite s-a pocait Obreja!Umbla cu Biblia sub brat!".
"Ce aveti?Nu ati mai vazut oameni cu carti sub brat?".
"Nu prea, acum toata lumea e pe smartphone, tablete.Ce iti trebuie carti?Nu am mai citit o carte din ale potoape!"
"Inseamna ca arat ca un extraterestru. Fa-mi te rog o poza cu cartea in mana!Evrika! "
Ma fotografiaza cu cartea in mana.
Asa arata un extraterestru.


Este o carte interesanta.despre oameni remarcabili. mari ganditori ai lumii, o carte filozofica care impartaseste experienta vietii, convingerile si cunostintele acelor oameni.
De citit cateva pagini in fiecare zi.Daca voi avea timp, voi posta si aici cate ceva interesant din aceasta carte.
Ce carti bune ati mai citit in ultimul timp?



Niciun comentariu: